Sairaalassa tehty kuulustelu 2.12.2006

User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Sairaalassa tehty kuulustelu 2.12.2006

Post by Tara »

Videopätkiä sairaalassa tehdystä kuulustelusta:

Ilta-Sanomissa aiemmin (kuin yllä oleva) olleita videoita sairaalakuulustelusta:
(eivät ole kronologisessa järjestyksessä)

Ilta-sanomissa olleita kuvakaappauksia, terävämpiä kuin ILtalehden videolta enää sai:
Image

Image
-------------------------------------------------------------
kuulustelija Joutsenlahti
paikalla myös pari muuta poliisia, toinen Välimäki tai Lapinniemi, ja toinen ?? en muista..

Iltalehdessä ollut kooste sairaalakuulustelusta:
Näin Auer kertoi surmayöstä seuraavana päivänä
kesto 11 min 49 s
Torstai 22.8.2013 klo 11.23

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 7_v0.shtml

Jukka S. Lahden surman tutkintamateriaaliin kuuluu myös videotallenne Anneli Auerin kuulemisesta noin puolitoista vuorokautta surman jälkeen.

Satakunnan keskussairaalassa järjestetty kuuleminen tehtiin Anneli Auerin ollessa saamassa hoitoa vammaan, jonka Auer kertoo saaneensa surmaajan iskettyä häntä veitsellä. Osana hoitoja Auer kertoo myös saaneensa rauhottavia lääkkeitä.

Nauhoituksen aluksi surman silloinen tutkinnanjohtaja Juha Joutsenlahti kertoo vetävänsä asianomistajan puhuttelua itse ja kehottaa Aueria pysymään totuudessa. Kuuleminen kesti noin 45 minuuttia. Oheinen video on toimituksen leikkaama tiivistelmä alkuperäisestä videosta.


pari mielenkiintoista kohtaa:

10:08 ..mää oleti, et mul on oletus, et se vaan halus mut pois siitä..
10:18 ..Naispoliisi: Pystytkä sanomaan tuliko se isku ylhäältä vai alhaalta, mistä se tuli se puukko?
Auer demontsroi puukon iskua kohdassa 10:36--->
-----------------------
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Sairaalassa tehty kuulustelu 2.12.2006

Post by Tara »

Ilta-Sanomissa olleita videopätkiä:
(..eivät kronologisessa järjestyksessä)
Julkaistu: 25.5.2010

lisäys: täältä löysin nuo alla olevat viisi pätkää. Alunperin pätkiä oli kahdeksan. Sitä ei tiedä kuinka kauan nämä jäljellä olevan toimivat. Ao IS:n sivulla olevat linkit eivät enää aukea: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 60685.html
Olisivatko vain vaihtaneet niitten paikkaa??


Auer: ”Alkoi kuulua räiskintää”
7:04,

kesto: 2min 46s

http://www.istv.fi/kotimaa/vid-1288334519281.html


.............

Auer kertoo Jukan saamista uhkauksista

Auer kertoo Jukka S. Lahden saamista uhkauksista: "Joku naarmutti autoa"...

kesto: 1 min 5s

http://www.istv.fi/kotimaa/vid-1288334391842.html

---------

Auer kuvailee hyökkääjää: ”Pukeutunut kuin roisto”

kesto: 54s

http://www.istv.fi/kotimaa/vid-1288334490063.html

-------------

Auer pohtii hyökkääjän tarkoitusperiä: ”Toimi kuin kone”

kesto: 1min 54s - Kuulustelun kohdassta 32:00 min

http://www.istv.fi/kotimaa/vid-1288334424677.html

-------------
Auerin jalalle valui verta ja jalkapohjiin tuli haavoja: ”Tunsin jotain lasia siinä”


kesto: 49s

http://www.istv.fi/kotimaa/vid-1288334587841.html
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Frankie
Posts: 808
Joined: Sun May 11, 2014 10:22 pm
Location: Kun lykkää tehtäviä tuonnemmaksi, on se vaara ettei sitten enää koskaan pystykään

Re: Sairaalassa tehty kuulustelu 2.12.2006

Post by Frankie »

Harmi, ettei yksikään pikkupätkä video toimi enää :/. Piti tänne tulla, kun ensimmäinen banni paukahti minfolla, kk!? No mutta, kuulusteluvideo on mainio, kuten minfoonkin olen laittanut ketjuun A.A medioissa.
Ja huomaa, kerronta menee välillä esim: " Mä mee..menin.." eli kerronta on ulkoaopeteltua, kuin tarinaa, et mä meen siinä ulko-ovelle, sitten mä käännyn ja palaan <- tämä nyt vain esimerkkinä
" Sielt ei mittää kuulunu makuuhuoneest...edelleenki sielt kuului.." <- Tä ?
" En muista minkä puhelun aikana siel ensimmäise kerra kävi .." <- Tä ?
" Juoksin sinne, siel oliki jo ovi valmiina.."
" Sit tuli se poliisisoitto ja se jatku viä sillonki.. " <- mäiskimisen äänet !??!!?
Eivät ehtineet lapsen kanssa puhua Tähtisentiellä ? :O Mikä kiire ?..vai puhuivatko kumminkin ?

Otsa menee tavallisen ryppyyn loppua kohden..
"Tilannehan on hyvin kiristynyt ja kun siihen lisätään ydinaseet niin eiköhän tämä koko paska kärähdä ja kohoamme ylöspäin koko saatanan sakki." (Toimittajan kysyessä, uskooko Leskinen ylösnousemukseen)
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Sairaalassa tehty kuulustelu 2.12.2006

Post by Tara »

Frankie:
Harmi, ettei yksikään pikkupätkä video toimi enää
Kyllä nämä mulla toimii. Siinä minun postin ensimmäisen IS-linkin alla on joskus ollut nämä samat + kolme muuta - vain niitä ei enää voi nähdä.
näitä kahdeksaa ei voi katsoa V
Anneli Auer perheestä ja työstä: "Meni normaalisti"
Auer kertoo Jukan saamista uhkauksista
Auer: "Alkoi kuulua räiskintää"
Auer kertoo soittamastaan hätäpuhelusta: "Tulkaa tänne äkkiä"
Auer kuvailee hyökkääjää: "Pukeutunut kuin roisto"
Auer pohtii hyökkääjän tarkoitusperiä: "Toimi kuin kone"
Auerin jalalle valui verta ja jalkapohjiin tuli haavoja: "Tunsin jotain lasia siinä"
Selviääkö Ulvilan surman koko totuus?
Mutta nämä voi: :)

Auer: ”Alkoi kuulua räiskintää”
kesto: 2min 46s

Auer kertoo Jukka S. Lahden saamista uhkauksista: "Joku naarmutti autoa"...
kesto: 1 min 5s

Auer kuvailee hyökkääjää: ”Pukeutunut kuin roisto”
kesto: 54s

Auer pohtii hyökkääjän tarkoitusperiä: ”Toimi kuin kone”
kesto: 1min 54s - Kuulustelun kohdasta 32:00 min eteenpäin..

Auerin jalalle valui verta ja jalkapohjiin tuli haavoja: ”Tunsin jotain lasia siinä”
kesto: 49s

***
Kunpa vain osaisin, niin tallettaisin nämä viisi jäljellä olevaa jonnekin muualle. Vaan kun en tiedä kuinka se tehdään - olen mestari sekottamaan koneeni perinpohjaisesti.. :D ..en enää ala itse kokeilemaan, että kuis se vois mennä
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Sairaalassa tehty kuulustelu 2.12.2006

Post by Tara »

Frankie wrote:Harmi, ettei yksikään pikkupätkä video toimi enää :/. Piti tänne tulla, kun ensimmäinen banni paukahti minfolla, kk!? No mutta, kuulusteluvideo on mainio, kuten minfoonkin olen laittanut ketjuun A.A medioissa.
Ja huomaa, kerronta menee välillä esim: " Mä mee..menin.." eli kerronta on ulkoaopeteltua, kuin tarinaa, et mä meen siinä ulko-ovelle, sitten mä käännyn ja palaan <- tämä nyt vain esimerkkinä
" Sielt ei mittää kuulunu makuuhuoneest...edelleenki sielt kuului.." <- Tä ?
" En muista minkä puhelun aikana siel ensimmäise kerra kävi .." <- Tä ?
" Juoksin sinne, siel oliki jo ovi valmiina.."
" Sit tuli se poliisisoitto ja se jatku viä sillonki.. " <- mäiskimisen äänet !??!!?
Eivät ehtineet lapsen kanssa puhua Tähtisentiellä ? :O Mikä kiire ?..vai puhuivatko kumminkin ?

Otsa menee tavallisen ryppyyn loppua kohden..
Joo, saman 'tarinankertojan' tyylin, siis kuin 'käsikirjoittajan' scenaarion, on jotkut muutkin panneet merkille. Itse takerruin siihen, kun Auer selostaa JJ:lle (litteroidussa kuulustelussa), Kun Anneli kertoo JJ:lle miten huppu lähti hänen peräänsä, hän sanoo ..lähti juoksemaan mun 'perääni. Mutta ei se varmaan pitkälle mennyt.Täh, siis mennyt?? Auerhan kertoo tarinaa kuin ulkopuolinen tai sivustakatsoja. Kertoilee tarinaa omasta päästään, eli vetää hihasta pajunköyttä, ja Joutsenlahti vain: Joo-o, joo-o,.. et ei se siis sinua halunnu vahingoittaa, vaan hätisti pois siitä. Auer siihen: Nii-i! (<.. tuo ei aivan sanatarkka)

Joutsenlahti menee jopa niin pitkälle mukaan Auerin tarinaan, että sehän on hän joka ehdottaa Auerille tappajan käyttämää tyyliä, kysymällä että toimiks se niinku kone?! (neljäs videonpätkä)
ja siihen Auer vastaa: Se toimi niinku kone! :mrgreen:

No Auer antoi ainekset, ja varmaan Joutsenlahti oli nähnyt Jukan vammat..
jne..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Sairaalassa tehty kuulustelu 2.12.2006

Post by härkä »

Ilmaisu " toimiks se niinkuin kone " on erittäin asiaton.
( Muistan sen joissain yhteyksissä kirjoitetun muotoon " tikkasiko se kuin kone ? " )
Olisiko joku myöhempi kuulustelu tai toimittajan virhe ?

Surevalta leskeltä ei missään tapauksessa pitäisi kysyä tuolla tavalla , mikäli tilanne olisi ollut ns. normaali.
Kummastuttanut jo pitkään tuo sinänsä pieni seikka.

Alkututkinnan aikana poliisi profiloi tekijän psykopaatiksi ja Auer ei läpäissyt valheenpaljastustestiä.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Sairaalassa tehty kuulustelu 2.12.2006

Post by Tara »

Sanaa tikata on varmaan käytetty aika paljon. Auer, sureva leski, käyttää itse tätä sanaa sairaalakuulustelun lopussa, kun vastasi Joutsenlahden kysymykseen (kohdassa n 10:55 )Mitä sitten, entä tästä eteenpäin, mitä ajattelet elämästä tästä eteenpäin?

Auer: Noh, ens mä ajattelin, et käynpä tääl tikattavana...( Iltalehden pidemmässä koosteessa 11min49s)..ja lapset on siel jonka jälkeen mennää sit kotiin, mut et täst järkeväst ajatellen nii kauvan ku tää tyyppi o vapaana nii ei me varmaa uskalleta mennä sinne*

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 7_v0.shtml

*ennen tätä, kuulustelua edeltävänä päivänä, Auer oli ollut valmis muuttamaan heti samantien Ulvilaan takaisin, mutta veli ja vanhemmat olivat olleet kauhuissaan..
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Frankie
Posts: 808
Joined: Sun May 11, 2014 10:22 pm
Location: Kun lykkää tehtäviä tuonnemmaksi, on se vaara ettei sitten enää koskaan pystykään

Re: Sairaalassa tehty kuulustelu 2.12.2006

Post by Frankie »

Ei, kyllä asia on niin, että kun klikkaan video(i)ta, tulee teksti: video ei saatavilla. Mikähän mättää ? Olisi ollut todella mielenkiintoista nähdä nämäkin pätkät, lisukkeeksi siihen pitempään sairaalapätkään.
"Tilannehan on hyvin kiristynyt ja kun siihen lisätään ydinaseet niin eiköhän tämä koko paska kärähdä ja kohoamme ylöspäin koko saatanan sakki." (Toimittajan kysyessä, uskooko Leskinen ylösnousemukseen)
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Sairaalassa tehty kuulustelu 2.12.2006

Post by Tara »

Frankie, harmi. En osaa auttaa asiaa. Mutta jos googlaat haun 'iltas-sanomien videot eivät näy' tulee jotakin ohjeita. Jokin asetus sinun koneen selaimen asetuksissa tai flash playerissa estää? --tai jokin muu juttu, vaikka mainosten esto??

ketään viisaampaa paikalla?
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Sairaalassa tehty kuulustelu 2.12.2006

Post by härkä »

^
Mulla tulee myös ensin " video ei ole saatavilla ".
Kun oottaa hetken , tulee ensin mainos ja sitten itse klippi.

Josta muuten juontuu mainosidea. heh.

Joutsenlahti :
Toimiiks se niinku kone ?

Auer :
Toimii niinku kone - ja vetää Husokvarnan moottorisahan käyntiin laakista 30 graadin pakkasella.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
Post Reply