Alkututkinnan kysymysmerkit ?

Post Reply
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Alkututkinnan kysymysmerkit ?

Post by Tara »

Missä on Auerin alushousut ja niistä otetut näytteet?

Jukan alkkarit tutkittiin ja niistä löydettiin runsaasti oranssinpunaisia kuituja, samanvärisiä ja laatuisia kuin Auerin T-paidan kuidut, lakanoitten kuituja samoin sekä useita ruskeankirjavia.. niitä 'tuntemattomia'.


ote etptk:sta, 10 tekstiriviä (kuvat laittanut Tara)
Image

-------------------------

Tuohon kuitulöydöskaavioon (sommitellut Nicetutkija Minfosta) ei ole merkitty millaisia määriä mitäkin kuitulajia mistäkin köydettiin, löytyikö jostakin esim vain 1 kuitu vaiko niin paljon, ettei niitä edes laskettu kuten esimerkiksi ruskeita kuituja sängystä. Tästä syystä kaavio on puutteellinen.

Image
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Alkututkinnan kysymysmerkit ?

Post by Tara »

Eivät tarkistaneet missä kaikkialla talossa oli lankapuhelimen pistorasioita keittiön pistorasian lisäksi.

Tätä asiaa voisi kysyä vieläkin, vaikka edellisen asukkaan mies onkin kuollut (joku perhe oli). Ei mikään kovin yleinen nimi ent asukkaalla.
Image
Last edited by Tara on Mon Dec 16, 2013 8:08 pm, edited 1 time in total.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Alkututkinnan kysymysmerkit ?

Post by Tara »

Auerin peseytymisistä ei kyselty mitään. Itse sanoi Joutsenlahdelle, että mä en oo pesulla käynyt.

Image
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Alkututkinnan kysymysmerkit ?

Post by Tara »

Olisihan tästäkin asiasta voitu kysyä tarkemmin, että millä lailla tosiaan oli suojautunut lentäviltä laseilta,
että voitaisiin pohtia mikä selittäisi sen, että T-paidasta ei löytynyt lasihippusia??

2.12.2006 kertoi Joutsenlahdelle, että oli ollut sängyllä polvillaan tai seisaallaan silloin, kun lasia oli lentänyt ja lentänyt.

Image
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Alkututkinnan kysymysmerkit ?

Post by härkä »

Tara on yllä poiminut erään kohdan , jossa on ristiriitaisuuksia.
On ilmeistä , että lasin rikkoutumishetkellä Annelilla on ollut täysin erilainen varustus yllään.

Kuulustelu on tavallaan hupaisa. Tulee mieleen , että onko Anneli ollut tuolloin alasti ?
:mrgreen: Tuos on yks reikä ja tuos on haava ..... :mrgreen:
:D Ei , se on syylä , rupi tai joku ? :D
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
annijatta
Posts: 106
Joined: Sat Aug 17, 2013 12:02 am

Re: Alkututkinnan kysymysmerkit ?

Post by annijatta »

Miten olisi jos poikaa olisi puhuteltu heti murhan jälkeen. Mitähän hän olisi kertonut. Silloin ei tarvitsisi lukea arviointeja " liian täydellinen ollakseen totta".
Eikös totuus olekkin täydellinen, kaikki palaset sopivat oikeisiin paikkoihin, kysymysmerkkejä ei jää.
Entä jos tytär olisi ollut murhan aikaan aikuinen nuori??? Olisiko ollut uskomatonta, tai liian täydellistä?
Annelinhan olisi pitänyt olla mielisairas jos pojan kertomukset olisivat totta, loihe joku Finniläkö? lausumaan, mutta Vanhassa vaasassa todettiin terveeksi. Olisiko uskomatonta että siellä olisi tapahtunut virhe vai onko sieluttomia ihmisiä todella olemassa.
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: Alkututkinnan kysymysmerkit ?

Post by Tara »

Nyt kun katson tuota nicen laatimaa kuitukaaviota, niin jotakin mustaa puuvillakuitua on löydetty Jukan käsistä, veitsestä sekä molemmista haloista.

Jukka tuskin on käsiinsä mitään puuvillahanskoja laittanut. Olisiko ne olleet niitä puutarhanskoja, joista yksi löytyi sängystä ja pari vaatekaapista? Noita halpishanskoja myydään nippuina.

Jonkun mustahansikkaiset kädet ovat pidelleet veistä sekä klapeja? Ainakin nämä lyömiseen käytetyt esineet ovat talon tavaraa.

Ovatko löydetyt mustat kuidut peräisin puutarhanskoista?? Vastausta en löytänyt.

Hanskat, yksi sängystä, toinen kaapista, verettömät, olivat mustia.
Image

Jukan kynsien alta löydetyt kuidut:
Image

Fileerausveitsestä löydetyt kuidut:
Image

Haloista löydetyt kuidut:
Image

Jos kuidut osaisivat puhua.. Mutta on noistakin jo luettavissa jokin tarina, ainakin tarinan luuranko.
Sitä voi jokainen miettiä itse.
(valitan kuvakaappausten huonoa laatua , ajattelin etttä jos ne ovat vähän huonoja, niin ne eivät sillee houkuttele 'varkaita' :lol: )
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Valkyria
Posts: 395
Joined: Wed Jun 20, 2012 10:55 pm

Re: Alkututkinnan kysymysmerkit ?

Post by Valkyria »

Olisi kiva myös tietää, paljonko lasihippuja/pölyä oli vuoteella tai Jukan vaatteissa. Ei tietenkään tullut mieleen testata.

Mukavaa olisi myös kuulla, oliko veretöntä lasia kuivuneen veren päällä.

Tätä jo olen ennenkin kysellyt. Olisi aika paljastavaa jos lasihippuja olisi ollut oven ja kynnyksen välissä. Eipä sitäkään tutkittu.

Tutkimattomien seikkojen lista on todella pitkä joten eipä nuo siinä tunnu.
User avatar
Queen
Posts: 2736
Joined: Sun Dec 11, 2011 10:42 am

Re: Alkututkinnan kysymysmerkit ?

Post by Queen »

Minua on aina tämän jutun aikana häirinnyt tuo yksi tuoli parvekkeella. Olen tästä kirjoittanut ennenkin. En tarkoita oven takana olevaa tuolia, vaan erillään muista olevaa. Tuoli on aivankuin tällätty sitä silmälläpitäen, että noustessaan siihen seisomaan, näkee säleverhojen välistä takkahuoneeseen.
Aikanaan ajattelin, että josko Jukka Lahti olisi yllättänyt Auerin hmmmm - epämääräisissä puuhissa sisällä ilman, että rouva olisi lainkaan kuullut auton tulevan pihaan.
Mutta kun tämä tyttären osuus on kovasti noussut esille tässä jutussa, aloin pohtimaan, olisiko tosiaan kuten jemmakin edellä kirjoitti, että tytär olisi taas kerran pantu jäähylle. Hän olisi halunnut nähdä ulkoa, mitä iskä ja äiti touhuaa sisällä. Hän on ollut liian lyhyt nähdäkseen säleverhojen raosta tapahtumia ja on siksi ottanut tuolin ja vienyt sen kohdalle, josta näkee sisälle. Jos säleverhot ovat "alaviistosti", aivan ikkunan läheltä ei näe sisälle, vaan pitää mennä kauemmaksi ja ylemmäksi.
Mutta tuohon tuoliin ei kait ole kukaan tutkija kiinnittänyt huomiota, että onko siinä ollut esim. jalanjälkiä tms. Tosin, onko tyttärellä aina jäähyjen aikaan ollut kenkiäkään, jos on tullut kiire lähtö.

Näistä alkuajoista; kuinkahan koko juttu olisi mennyt, jos jo alkuvaiheessa olisi julkisuuteen levinnyt epäily Auerin osallisuudesta miehensä surmaan siten, että myös poliisi olisi häntä epäillyt? Olisiko Auer todennut, että ei tästä mitään tule ja tunnustanut tekonsa ilman kaikenmaailman kiemuroita?
annijatta
Posts: 106
Joined: Sat Aug 17, 2013 12:02 am

Re: Alkututkinnan kysymysmerkit ?

Post by annijatta »

Taran postaamat kuitulöydökset, ruskeat ja mustat ovat olleet indiisejä huppumiehen varustuksesta. Jos Anneli on pukeutunut huppumieheksi, osoittavat nämä kuitulöydökset Anneliin.
Kengänjäljet ovat vielä indiisejä huppumiehestä.
Vuoden 2009 kuulusteluissa joita pidettiin kolmen viikon ajan, kertoo Anneli kengistä näin:
(Ilveskoski on päätellyt videota katsellessaan, että Anneli oli väsyneen näköinen. Anneli taas on kertonut ettei viiteen yöhön ollut nukkunut. Kolmessa viikossa on kuitenkin 21 yötä joten 16 yötä on jotenkuten nukuttu.)
K: Poliisin 25.11.2008 tekemän rekonstruktion (näyte 27) ja näytteen (26) vertailu:
- juoksuaskeleita vain yhdet näytteellä 26, askeleet vastaavat voimakkuudeltaan eniten rekonstruktiossa kengät jalassa tallennettuihin ääniin.
Miten kommentoit tätä?
V: En muista, onko ollut vai eikö ole ollut. Mahdollista on, että minulla on ollut jalkineet jalassa. Kysyttäessä vastaan, että on mahdollista, että olen ottanut tuulikaapista esim. Jukan jalkineet. Jukka on voinut jättää ne tuulikaappiin, kun on tullut to 30.11.2006 myöhään illalla kotiin.
K: Poliisi on tehnyt rekonstruktion tapahtumapaikalla 25.11.2008. Alkuperäistä äänitallennetta on vertailtu poliisin tekemiin äänitutkimuksiin tapahtumapaikalla. Krp:n lausunnon mukaan sinun askeltesi äänet muistuttavat eniten rekonstruktiossa olevia askelten ääniä, jotka on tehty kengät jalassa.
Olet kuitenkin kertonut olleesi avojaloin.
Miten selität tämän?
V: Olen aluksi muistanut, että olen tapahtuma hetkellä ollut avojaloin. Pidän kuitenkin mahdollisena, että olen ottanut eteisestä tai tuulikaapista jalkineet jalkaani. Jukka tuli myöhään 30.11.2006 töistä, joten ne ovat voineet olla myös Jukan jalkineet. Jukalla oli tapahtuma-aikaan paksupohjaiset mustat talvijalkineet. En muista, millainen pohjakuvio Jukan jalkineissa oli.
K: Olet kertonut, että lähtiessäsi juoksemaan makuuhuoneen ovelta tekijää pakoon, juoksit jommallakummalla kerralla ulos saakka. Onko näin?
V: Kyllä, molemmilla kerroilla juoksin ulos etukuistille saakka. Etukuisti on talon pääsisäänkäynnin edessä ulkona oleva katettu tila. Olen varmaankin aukaissut ulko-oven, koska yöllä on ovi ollut lukittuna.
Päästyäni kuistille, muistan, että kuuntelin eikä tekijä seurannut minua, koska hänen juoksuaskeliaan ei kuulunut ja siten palasin takaisin sisälle.

K: Puhelun (Näyte 26 ) taustalta kuuluu kahteen eri otteeseen juoksuaskeleita, mutta vain yhdet askeleet. Askeleet kuulostavat siltä, että ne on tuotettu lähellä puhelinta niin, että ne tulevat ensin lähemmäs ja loittonevat sitten.
V: Itse muistan juosseeni etukuistille ohi keittiössä olleen lankapuhelimen. Muistaisin olleeni tapahtumahetkellä paljain jaloin. Tai luulisin olleeni.
K: Etkö muista, onko sinulla ollut ko.hetkellä jalkineet jalassa?
V: En ole varma asiasta. Olen saattanut ottaa jalkineet jalkaani eteisestä, kun olen mennyt katsomaan tappajaa makuuhuoneen ovelle. Kysyttäessä vastaan, etten muista, missä Tähtisentien asunnossa säilytimme jalkineita.
K: Poliisin 25.11.2008 tekemän rekonstruktion (näyte 27) ja näytteen (26) vertailu:
- juoksuaskeleita vain yhdet näytteellä 26, askeleet vastaavat voimakkuudeltaan eniten rekonstruktiossa kengät jalassa tallennettuihin ääniin.
Miten kommentoit tätä?
V: En muista, onko ollut vai eikö ole ollut. Mahdollista on, että minulla on ollut jalkineet jalassa. Kysyttäessä vastaan, että on mahdollista, että olen ottanut tuulikaapista esim. Jukan jalkineet. Jukka on voinut jättää ne tuulikaappiin, kun on tullut to 30.11.2006 myöhään illalla kotiin.
K: Poliisi on tehnyt rekonstruktion tapahtumapaikalla 25.11.2008. Alkuperäistä äänitallennetta on vertailtu poliisin tekemiin äänitutkimuksiin tapahtumapaikalla. Krp:n lausunnon mukaan sinun askeltesi äänet muistuttavat eniten rekonstruktiossa olevia askelten ääniä, jotka on tehty kengät jalassa.
Olet kuitenkin kertonut olleesi avojaloin. Miten selität tämän?
V: Olen aluksi muistanut, että olen tapahtumaketkellä ollut avojaloin. Pidän kuitenkin mahdollisena, että olen ottanut eteisestä tai tuulikaapista jalkineet jalkaani. Jukka tuli myöhään 30.11.2006 töistä, joten ne ovat voineet olla myös Jukan jalkineet. Jukalla oli tapahtuma-aikaan paksupohjaiset mustat talvijalkineet. En muista, millainen pohjakuvio Jukan jalkineissa oli.
K: Mihin laitoit jalkineet, jotka sinulla oli jalassa ja joista jäi veriset jäljet makuuhuoneen lattialle ja olohuoneen puolelle?
V: En muista. Jos minulla on ollut jalkineet jalassa, niin pidän todennäköisenä, että ne ovat olleet Jukan jalkineet, jotka ovat jääneet Jukalta eteiseen tai tuulikaappiin, kun hän on myöhään illalla tullut kotiin. En muista, mitä olen jalkineille ennen poliisien paikalle tuloa tehnyt. En muista, että olisin pessyt tai muuten puhdistanut jalkineiden pohjia.
K: Kertomasi mukaan saatoit laittaa jalkaasi Jukan talvikengät. Takkahuoneen lattialta taltioidun verisen karkeapohjaisen kengän koko oli 41-42, eli sama kuin Jukan kenkien. Jäljet lattialla sopivat Jukan kenkien kokoon. Miten kommentoit tätä asiaa?
V: On mahdollista,kuten olen jo aikaisemmin maininnut, että olen laittanut Jukan kengät jalkaani. Kysyttäessä, säilyttikö Jukka muita jalkineitaan eteisessä tai tuulikaapissa vastaan, että tuulikaapissa ei ole tilaa useille kenkäpareille, joten siinä ei ehkä muita Jukan jalkineita tuolloin ollut. Meillä oli tapana säilyttää jalkineita eteisessä olevassa kaapistossa. Jukka on torstaina 30.11.2006 tullut myöhään kotiin ja hän on saattanut jättää jalkineensa tuulikaappiin.
K: Olet kertonut aikaisemmin Tähtisentiellä 01.12.2006 käyttämistäsi karkeapohjaisista kengistä. Kerrotko niistä tarkemmin?
V: En muista käyttäneeni 01.12.2006 yöllä Tähtisentien asunnossa sisällä kenkiä lainkaan.
K: Mihin laitoit jalkineet, jotka sinulla oli jalassa ja joista jäi veriset jäljet makuuhuoneen lattialle ja olohuoneen puolelle?
V: En muista. Jos minulla on ollut jalkineet jalassa, niin pidän todennäköisenä, että ne ovat olleet Jukan jalkineet, jotka ovat jääneet Jukalta eteiseen tai tuulikaappiin, kun hän on myöhään illalla tullut kotiin. En muista, mitä olen jalkineille ennen poliisien paikalle tuloa tehnyt. En muista, että olisin pessyt tai muuten puhdistanut jalkineiden pohjia.
K: Kertomasi mukaan saatoit laittaa jalkaasi Jukan talvikengät. Takkahuoneen lattialta taltioidun verisen karkeapohjaisen kengän koko oli 41-42, eli sama kuin Jukan kenkien. Jäljet lattialla sopivat Jukan kenkien kokoon. Miten kommentoit tätä asiaa?
V: On mahdollista,kuten olen jo aikaisemmin maininnut, että olen laittanut Jukan kengät jalkaani. Kysyttäessä, säilyttikö Jukka muita jalkineitaan eteisessä tai tuulikaapissa vastaan, että tuulikaapissa ei ole tilaa useille kenkäpareille, joten siinä ei hakkaamisäänistä olen jo aikaisemmin maininnut, että minusta äänet makuuhuoneesta kuulostivat hakkaamisen ääniltä.
Ulkopuolisen äänien puuttumisesta ja siitä, ettei koira ole ottanut tontiltamme mahdollisen tekijän jälkeä vastaan, että pidän mahdollisena, ettei asunnossa ole ollut ketään ulkopuolista

K: Minne olet laittanut em. Jukan talvikengät?
V: Olen melko varma, että kyseiset jalkineet ovat tulleet muuton yhteydessä Turkuun ja olen ne sitten ilmeisesti myöhemmin hävittänyt. Kyseisten jalkineiden olisi pitänyt minun mielestäni olla 01.12.2006 eteisessä tai tuulikaapissa silloin, kun poliisi on tullut paikalle.
Post Reply