Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Poliisin etsimät kadonneet henkilöt
Post Reply
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by härkä »

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -legs.html

Kaksi miestä - yhdet jalat.

Onko joku manipuloinut noita kuvia. ?
Jalat ovat kyllä ihan samassa asennossa.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... light.html

Epäonni jatkuu lentoyhtiöllä.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... light.html

Lento MH 066 K - L _:slä Seouliin joutunut tekemään pakkolaskun Hong-Kongiin.
Syynä generaattorivika. Eri konetyyppi Airbus A 330 - 300
Myös Katmanduun laskeutumassa ollut saman yhtiön kone joutui ongelmiin viime perjantaina.
Koneeseen törmäsi lintuparvi.

Kiinalaiset ehkä havainneet koneen osia eteläisellä merellä. Ainakin kaksi isompaa ja useita pienempiä.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
itäviitta
Posts: 579
Joined: Wed Dec 14, 2011 6:30 pm
Location: Vesistö

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by itäviitta »

http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/119488 ... ereen.html

Malesian pääministeri: Kadonnut lentokone putosi mereen
Ulkomaat | 24.3.2014 | 16:04 | Päivitetty 16:051

Aamulehti
Malesian pääministeri on juuri pitänyt tiedotustilaisuuden. Lyhyessä tiedotustilaisuudessa ministeri Najib Razak sanoi, että kadonnut lentokone MH370 päätyi Intian valtamereen.
Koneen etsinnöissä on keskitytty kahteen lentokäytävään. Ministerin mukaan koneen reitiksi on saatu selvitettyä eteläinen lentokäytävä. Koneen viimeinen tiedetty sijainti oli Intian valtamerellä, Australian Perthin länsipuolella.
Paikka on kaukana kaikista mahdollisista mahdollisista laske
utumispaikoista.

Jokin varmuus lienee siis saatu.
Kierrä minut rannan puolelta
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by will »

Lentoyhtiön mukaan MH 370:n lastiin sisältyi 200 kg asianmukaisesti pakattuja litiumakkuja. Ne eivät muodostaneet turvallisuusriskiä.

http://www.flightglobal.com/news/articl ... ef-397333/

Luettelo kadonneista 227 matkustajasta: http://www.malaysiaairlines.com/content ... nality.pdf
Miehistöä lisäksi 12 henkeä.

MH370 lensi etelään eikä pohjoiseen, mikä on päätelty Inmarsatin tekemistä tarkemmista data-analyyseistä. Asiasta tiedotetaan lisää huomenna.

Edit: Eteläinen reitti pääteltiin vertaamalla MH370:n pingejä muiden koneiden pingeihin pohjoiselta reitiltä. Signaalit sopivat hyvin eteläiselle, mutta ei pohjoiselle reitille.

http://foxnewsinsider.com/2014/03/24/%E ... flight-370

Edit 2: Inmarsatin tekemät jatkotutkimukset ovat perustuneet Doppler-efektiin, ts. lähetetyn viestin kantoaallon aallopituuden pieneen muuttumiseen satelliitin ja lentokoneen keskinäisen liikkeen vuoksi. Tämä on ensimmäinen kerta, jolloin yhtiö on joutunut hakemaan lentokonetta yhden ainoan lyhyen ja harvoin toistuvan signaalipulssin perusteella. He suosittelevat kaupallisten lentokoneiden seurantajärjestelmien parantamista.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... plane.html
Last edited by will on Tue Mar 25, 2014 11:07 am, edited 1 time in total.
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by härkä »

Näyttäisi tutkojoiden mielestä nyt siltä , että tämä olisi ollut itsemurhalento ??
http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... ators.html

Kone olisi lennetty tarkoituksella kohti etelää - oletettua löytöpaikkaa ?
Vanhemman kipparin avio / naishuolet tms. Tämä omaa arviota.

Tänään ei konetta etsitä huonon sään vuoksi.

http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/119488 ... tetta.html

Oliko MH370 itsemurhalento? – Lue, miten viranomaislähde perustelee hurjaa väitettä

Aamulehti
Spekulaatiot kadonneen malesialaiskoneen lentoreitin syistä kiihtyvät. Telegraphin haastatteleman viranomaislähteen mukaan tutkijat uskovat nyt, että kyse on ollut todennäköisimmin itsemurhalennosta.
- Tämä on ollut tahallinen teko joltakin koneessa mukana olleelta ihmiseltä. Hänellä on ollut yksityiskohtaista tietoa siitä, mitä kuului tehdä.
Tutkijat ovat analysoineet matkustajakoneen tarkan reitin ja koneen lähettämät signaalin ja viestinnän. Tietojen mukaan konevika ei selitä reittivalintaa tai viestintäjärjestelmän sammumista MH370-lennolla.
- Konevika tai tulipalo ei sovi yhteen tapahtumien kanssa. Kone on ollut ilmassa kokonaista kahdeksan tuntia, joten sitä on täytynyt lentää huolellisesti.
Kaikki tiedot viittaavat lähteen siihen, että kone ohjattiin määrätietoisesti kohti määränpäätä, jossa ei ollut laskeutumispaikkaa. Teon motiivista ei ole lähteen mukaan vielä mitään tietoa.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by will »

Inmarsatin taajuusanalyysi Malesian liikenneministeriön fb-sivulta:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6888854999

Image

Sininen käyrä on laskettu koneen vastauksista satelliitille. Punainen taajuusviive vastaa koneen pohjoista ja vihreä eteläistä reittiä, teoreettisesti laskien.
Malesian liikenneministeriö wrote:INFORMATION PROVIDED TO MH370 INVESTIGATION BY UK AIR ACCIDENTS INVESTIGATION BRANCH (AAIB)

25/03/14

On 13 March we received information from UK satellite company Inmarsat indicating that routine automatic communications between one of its satellites and the aircraft could be used to determine several possible flight paths.

Inmarsat UK has continued to refine this analysis and yesterday the AAIB presented its most recent findings, which indicate that the aircraft flew along the southern corridor.

As you have heard, an aircraft is able to communicate with ground stations via satellite.

If the ground station has not heard from an aircraft for an hour it will transmit a 'log on / log off' message, sometimes referred to as a ‘ping’, using the aircraft’s unique identifier. If the aircraft receives its unique identifier it returns a short message indicating that it is still logged on. This process has been described as a “handshake” and takes place automatically.

From the ground station log it was established that after ACARS stopped sending messages, 6 complete handshakes took place.

The position of the satellite is known, and the time that it takes the signal to be sent and received, via the satellite, to the ground station can be used to establish the range of the aircraft from the satellite. This information was used to generate arcs of possible positions from which the Northern and Southern corridors were established.

Refined analysis from Inmarsat
In recent days Inmarsat developed a second innovative technique which considers the velocity of the aircraft relative to the satellite. Depending on this relative movement, the frequency received and transmitted will differ from its normal value, in much the same way that the sound of a passing car changes as it approaches and passes by. This is called the Doppler effect. The Inmarsat technique analyses the difference between the frequency that the ground station expects to receive and that actually measured. This difference is the result of the Doppler effect and is known as the Burst Frequency Offset.

The Burst Frequency Offset changes depending on the location of the aircraft on an arc of possible positions, its direction of travel, and its speed. In order to establish confidence in its theory, Inmarsat checked its predictions using information obtained from six other B777 aircraft flying on the same day in various directions. There was good agreement.

While on the ground at Kuala Lumpur airport, and during the early stage of the flight, MH370 transmitted several messages. At this stage the location of the aircraft and the satellite were known, so it was possible to calculate system characteristics for the aircraft, satellite, and ground station.

During the flight the ground station logged the transmitted and received pulse frequencies at each handshake. Knowing the system characteristics and position of the satellite it was possible, considering aircraft performance, to determine where on each arc the calculated burst frequency offset fit best.

The analysis showed poor correlation with the Northern corridor, but good correlation with the Southern corridor, and depending on the ground speed of the aircraft it was then possible to estimate positions at 0011 UTC, at which the last complete handshake took place. I must emphasise that this is not the final position of the aircraft.

There is evidence of a partial handshake between the aircraft and ground station at 0019 UTC. At this time this transmission is not understood and is subject to further ongoing work.

No response was received from the aircraft at 0115 UTC, when the ground earth station sent the next log on / log off message. This indicates that the aircraft was no longer logged on to the network.

Therefore, some time between 0011 UTC and 0115 UTC the aircraft was no longer able to communicate with the ground station. This is consistent with the maximum endurance of the aircraft.

This analysis by Inmarsat forms the basis for further study to attempt to determine the final position of the aircraft. Accordingly, the Malaysian investigation has set up an international working group, comprising agencies with expertise in satellite communications and aircraft performance, to take this work forward.

In Annex I (attached) there are three diagrams, showing:

Doppler correction contributions

This diagram shows the Doppler contributions to the burst frequency offset.


MH370 measured data against predicted tracks

The blue line is the burst frequency offset measured at the ground station for MH370.

The green line is the predicted burst frequency offset for the southern route, which over the last 6 handshakes show close correlation with the measured values for MH370.

The red line is the predicted burst frequency offset for the northern route, which over the last 6 handshakes does not correlate with the measured values for MH370.


Example southern tracks

This shows the southern tracks for a ground speed of 400 and 450 knots ground speed. It should be noted that further work is required to determine the aircraft speed and final position.
Pingien ajat:

http://www.pprune.org/rumours-news/5355 ... ost8400093

Edit: pian katoamisen jälkeen verkossa levisi tieto isoista ongelmista koneessa:

http://www.raptureforums.com/forum/brea ... ard-3.html
the United States Embassy said 2:43 A.M. US troops are stationed in Thailand military base Fort UTA had been listening to a Malaysia Airlines flight MH370 the SOS emergency call signals, aircraft pilots call the cabin faced collapse, they're going to crash. Current US forces in Thailand to Malaysia to provide the signal.
USA:n joukot Thaimaassa olivat vastaanottaneet kadonneesta koneesta hätäsanoman matkustamon hajoamisesta ja vaarasta syöksyä maahan. Jos sanoma pitää paikkansa, niin itsemurha ei ole ilmeisin vaihtoehto koneen tuhoutumisen syyksi. Viestin vastaanottamista ei liene peruttu julkisesti.

Läheltä kulkenut toinen lentokone olisi voinut hajoittaa ikkunoita, paine olisi pudonnut, ohjaajat olisivat menehtyneet ja kone päätynyt autopilotin varaan.
User avatar
itäviitta
Posts: 579
Joined: Wed Dec 14, 2011 6:30 pm
Location: Vesistö

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by itäviitta »

^
Tuo on mielenkiintoinen tieto , mikäli se pitää paikkansa.

Voisiko mahdollinen teko ( lähelle meno) olla tahallinen ? Mitä koneessa lopulta oli ?

http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/119488 ... eesta.html

Huomasivatko matkustajat jotain olevan pielessä? 6 kysymystä ja vastausta kadonneesta koneesta

Malesian viranomaiset ovat yrittäneet omalta osaltaan panna pisteen ainakin osalle niistä arvailuista, jotka koskevat yli kaksi viikkoa sitten kadonnutta Malaysia Airlinesin matkustajakonetta. Kuala Lumpurista Pekingiin matkalla olleessa koneessa oli 239 ihmistä. Malesian mukaan kone putosi keskelle Intian valtamerta ja kaikki siinä olleet saivat surmansa. Asiasta kertoi Malesian pääministeri Najib Razak, joka piti tiedotustilaisuuden maanantaina iltapäivällä Suomen aikaa.
Lentokonetta ei ole löydetty, joten vastauksia siihen, miksi se putosi, saadaan yhä odottaa.
Seuraavassa muutamia keskeisiä, edelleen ihmetystä herättäneitä kysymyksiä. Kysymyksiin vastasi Onnettomuustutkintakeskuksen johtava tutkija Ismo Aaltonen

1. Kone on lentänyt tuntikausia lähes päinvastaiseen suuntaan kuin missä sen määränpää Peking oli. Erään teorian mukaan kone lensi automaattiohjauksella lentäjien menetettyä suunnanmuutoksen jälkeen tajuntansa tai henkensä. Voiko kone lentää autopilotilla näin kauan?
- Kyllä voi. Periaatteessa autopilotti ohjaa konetta niin kauan kuin polttoaine loppuu.

2. Joku saattoi myös tahallaan ohjata koneen väärään suuntaan. Miksi ihmeessä kukaan muu lentohenkilökuntaan kuuluva, kuten stuertti tai lentoemäntä, ei mennyt ohjaamoon tarkistamaan, mikä on vialla?
- Lentäjät voivat lukita ohjaamoon johtavan oven niin, että sen avaaminen ulkopuolelta ei ole mahdollista. Tällaiset ovet tulivat käyttöön syyskuun 2001 terrori-iskujen jälkeen. Kun lentohenkilökunta haluaa esimerkiksi viedä ohjaajille ruokaa, he soittavat näille sisäpuhelimella ja pyytävät avaamaan oven.

3. Entä koneen matkustajat? Konehan on lentänyt tuntikausia väärään suuntaan. Jonkun on täytynyt huomata jotain.
- Täytyy muistaa, että tuolloin oli yö. Monet matkustajista olivat varmasti unessa, eikä ikkunoistakaan näkynyt juuri kuin pimeyttä, joten siitä ei pystynyt päättelemään, lensikö kone maan vai meren yllä. Toki joku saattoi huomata jotain, mutta sitä emme ehkä koskaan saa tietää.

4. Olisivatko matkustajat edes pystyneet ilmoittamaan kenellekään, jos olisivat huomanneet jotain?
- Eivätpä juuri. Esimerkiksi kännykät eivät tuosta lentokorkeudesta löydä tukiasemaa, eikä tukiasemia keskellä merta muutenkaan ole.

5. Erään teorian mukaan jompikumpi lentäjistä olisi päättänyt tehdä itsemurhan ja tappanut sitä ennen kollegansa. Pääsevätkö lentäjät koneeseen ilman turvatarkastusta ja voiko heillä olla mukanaan aseita?
- Eivät pääse, joten aseiden kuljettaminen ohjaamoon olisi vaikeaa.

6. Millaisia parannuksia mysteerikoneen katoaminen voi tuoda lentoturvallisuuteen?
- Ajantasainen lentokoneiden paikannus, joka ei perustu lentokoneen lähettämään signaaliin, on yksi, josta on paljon puhuttu. Lentodataa ja ohjaamon keskusteluja nauhoittaviin, ns. mustiin laatikoihin on myös tulossa pidempikestoiset akut
Kierrä minut rannan puolelta
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by will »

Netissä näkyneiden uutisten mukaan koneen suunnalla oli havaittu leimahdus katoamisen aikoihin. Jos siellä oli toinen kone, niin MH 370 lentoa on mahdollisesti voitu tulittaa näkymättömissä lennonjohtojen välisessä kaistassa.

Kun siviilikone Kaleva ammuttiin mereen rauhan aikana ja kansainvälisellä alueella 1940, asia vaiettiin ja hiljaisuudessa syyksi epäiltiin koneessa ollutta ja merestä kerättyä diplomaattipostia. Kuitenkin tulittaminen viime kädessä saattoi johtua konekivääriampujan herkästä liipasinsormesta, koska ampujan valtio ajeli niinä päivinä telaketjuilla naapurinsa alueella. Tuolloin Kalevan kyydissä olleet virolainen, ruotsalainen, amerikkalainen, kaksi ranskalaista ja kaksi saksalaista sekä koneen kaksihenkinen suomalainen miehistö menehtyivät ja jäivät kadoksiin. Koneen hylkyä ei löydetty.

Nyt valtaosa matkustajista oli kiinalaisia, malesialaisia ja indonesialaisia, lisäksi oli matkustajia Taiwanilta, Australiasta, Uudesta Seelannista, Intiasta, Kanadasta, USA:sta, Ranskasta, Italiasta, HollannIsta, Ukrainasta ja Venäjältä. Koneen hylky ja sen matkustajat pyritään löytämään kaikin mahdollisin tavoin.

http://www.malaysiaairlines.com/content ... nality.pdf

Ranskalaissatelliitin löydöksiä:

Image

http://www.franceinfo.fr/monde/boeing-d ... 2014-03-26

Alueella kelluu myös roskia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Ocean_garbage_patch
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by härkä »

Syyn selvillesaanti olisi tähdellistä tuon alueen kaikkien lentoyhtiöiden kannalta.
Kun muistetaan , miten kävi Pan Amille ja TWA:lle aikoinaan.
Isot onnettomuudet vaikuttivat.

Euroopasta lennetään suht. paljon lomalentoja noilla lentoyhtiöillä , joskin valtaosa turisteista ja matkatoimistoista käyttää eurooppalaista kalustoa. Osalla toki on omat koneetkin. Es Tui.
Jos malesialainen lentoyhtiö leimautuu itsemurhasuuntaan , voi se antaa signaalin.
Signaalin uskonnon vaikutuksesta. Poliittisuudesta. Henk. koht ongelman yli pääsystä jne.
Kestävätkö Jari Lahtinen ja Mick Mc Murphy noita paremmin ohjaamoissaan ?
( Nimet omastä päästä vedettyjä. )

Tässä vielä englanninkielinen vastine willin jo laittamalle Ranskalaiselle.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... rline.html

Tätä puidaan vielä pitkään.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by härkä »

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... eople.html

Lentäjän poika ei usko isänsä aiheuttaneen koneen tuhoa.

'I know my father better': Son of MH370 pilot breaks his silence to rubbish theories that Captain Zaharie deliberately crashed plane as bad weather suspends search again
Captain Zaharie Ahmad Shah's youngest son says he doesn't believe his father is responsible for the fate of MH370
Ahmad Seth, 26, says his family has 'ignored all the speculation' surrounding the pilot
Seth is the first member of Captain Zaharie's family to break their silence


Sää on taas huono. Tuskinpa tulee uutta tietoa palasista tänään ?
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by will »

Etsintäalue on siirretty Perthistä länteen. Tuntemattoman koneen nopeus Etelä-Kiinan merellä ja Malakan salmessa on tutkahavaintojen mukaan ollut suurempi kuin aikaisemmin otaksuttiin MH370-lennon nopeudeksi. Tuntemattoman koneen otaksutaan olleen MH370, mm. sen "simm"-kortin vuoksi. Kone on kuluttanut polttoainetta ja saavuttanut eteläisen kaaren nopeammin kuin aikaisemmin arvioitiin.

http://www.amsa.gov.au/media/documents/ ... date23.pdf

Pingien ajat (linkki aikaisemmassa viestissä)

0030 (lisätty lähtöpiste liikenneministeriön Doppler-kuvasta)
0042L
0055L
0107L

0225L
0227L
0228L

0340L
0440L
0540L
0640L
0811L
0819L (osittainen)

Tutkahavainnot liittyvät koneen paikkoihin ensimmäisten seitsemän ajan välillä. Inmarsatin ilmoittama jatkuva liike poispäin satelliitista tarkoittanee aikamerkkien 8-12 välejä, joilta ei ole tutkatietoa.

USA:n Thaimaan tukikohta siis ilmoitti kuulleensa MH370 lennon viestin koneen hajoamisesta ja odotettavissa olevasta syöksystä maahan. Siviilimies havaitsi leimahduksen alueen taivaalla. Sotilastutka ei nähnyt koneen kääntymistä, mutta rekisteröi otaksutulta kääntymispaikalta nopeasti takaviistoon lennon suunniteltuun reitiin nähden tulevan koneen, jonka siviiliviestintä ei ollut toiminnassa. Tunnin ja vartin hiljaisuuden jälkeen alkoivat pingit, joiden perusteella tuntematon kone määriteltiin MH370-lennoksi. Malakan salmessa kone lähetti epäsäännöllisesti siviilikoneen tunnistetta. Pingit jatkuivat Intian valtamerelle, missä loppuivat niihin aikoihin, kun MH370-lennon polttoaine olisi lopussa. Viimeksi satelliitti vastaanotti kesken katkenneen viestiyrityksen, josta ei ole saatu juuri muuta selvää kuin aika ja simmin tunnus.

Liekö edes periaatteessa mahdollista, että viestiliikenteestä saisi selville tietyn lähettimen "simmin" tunnukset ja ne olisi mahdollista syöttää toisen laitteen käyttöön. Toivottavasti merestä lopulta löytyy jotain MH370-lennolle kuuluvaa, niin valitettavaa kuin se toisaalta onkin. Muuten lienee syytä perustaa rinnakkaisketju vaihtoehtoisten puolelle, aiheesta kaikkien Bodomien äiti.
Post Reply