Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta

User avatar
Vulvados
Posts: 1899
Joined: Tue Nov 29, 2011 11:07 am
Location: Vulvania

Re: Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta

Post by Vulvados »

Siis, onko tästäkin ketjusta tullut visailuketju? Onko täälläkin kirjapalkintoja? :D

En osaa äkkiseltään sanoa mitään täsmällistä vastausta ko. kysymykseen, mutta liittyisikö sitten jotenkin joihinkin aasialaisiin kulttuuripiirteisiin, esim. epäluottamukseen pankkeja kohtaan ja merkittävien käteis- tai muiden omaisuuserien säilyttämiseen kotona, epäluottamuksena poliisia kohtaan, kasvojen menettämisen pelkoon tms.? Tunnistamisessa auttaa varmaan nimi ovella ja mahdollisesti jotkut käytetyt koristeet, tuoksut yms.
"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi." -- Matti Nykänen
User avatar
Queen
Posts: 2736
Joined: Sun Dec 11, 2011 10:42 am

Re: Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta

Post by Queen »

Laitoin juuri siksi tänne, ettei tämä nyt varsinaisesti ollut edes mikään kysymys vaan sellaista mietintää. Ja otsikko on Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta, no minä kysyin!
Vulvados tiesi suurinpiirtein tämänkin. En enää ikinä kysy mitään!
Kyse oli juuri siitä, että aasialaiset kävivät töissä ahkeraan, mutta he tallettivat kaikki ansionsa koteihinsa. Kun he sijoittivat rahojaan koruihin, he eivät kaivertaneet näihin mitään nimiä tai päivämääriä, kuten yleensä on tapana. Tämä siksi, että jos joskus alkaisi mennä taloudellisesti heikosti, voisi korut realisoida helposti.
Nämä varkaat ottivatkin mukaansa vain pieniä tavaroita, koruja ja pienoiselektroniikkaa (kameroita ym.) sekä rahat tietysti.
Miten sitten he löysivät aasialaisten asunnot? He kyttäilivät aasialaisten omistamien pizzerioitten ym. ravintoloiden nurkilla, kun omistaja(t) lähti(vät) kotiinsa ja seurasivat näitä. Jotta he seuraavan kerran osaisivat mennä oikeaan osoitteeseen, he kirjoittivat alekkain lapulle kaikkien katujen nimet reitin varrella.
Mennessään varkaisiin, he soittivat ensin ovikelloa. Jos joku tuli avaamaan, he kysyivät "Asuuko täällä henkilö nimeltään N.N. ?"
User avatar
Vulvados
Posts: 1899
Joined: Tue Nov 29, 2011 11:07 am
Location: Vulvania

Re: Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta

Post by Vulvados »

Seuraatko myös muita rikosaiheisia palstoja Suomessa tai ulkomailla? Jos, niin mitä ja millaisia kokemuksia olet niistä saanut? Useampikin saa toki vastata...! :D
"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi." -- Matti Nykänen
User avatar
Queen
Posts: 2736
Joined: Sun Dec 11, 2011 10:42 am

Re: Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta

Post by Queen »

No minä vastaan. :D
Suomalaisista palstoista olen ollut minfossa, Crimessa ja täällä. Olen myös aina toivorikkaana katsastanut nämä uudetkin palstat, jotka ovat yrittäneet markkinoille. Valitettavasti ne ovat jääneet vähälle suosiolle. Todennäköisesti ihmisistä on työlästä alkaa vatvoa uudelleen ja uudelleen jo moneen kertaan ruodittuja juttuja.
Ulkomaisilla palstoilla en ole ollut, tosin ruotsalaispalstalle ajauduin taannoin erään jutun myötä, kun minfoon kirjoittamani juttu oli kopsattu sinne erään henkilön toimesta (hyvä, että oli). Siellä oli ihan hyvää keskustelua.
Minfossa olen pyörinyt nyt 6 vuotta. Joskus kaduttaa, että on tullut edes lähdettyä mukaan moiseen, mutta irtikään ei tunnu pääsevän - yrittänyt olen. :mrgreen:
Pidin paljon nyt suljetusta Crime Storysta. Kirjasto oli mittava ja arvokas, toivottavasti se vielä joskus avautuu. Olen ollut yhteydessä Crimen ylläpitäjään ja joskus yrittänyt auttaakin häntä pikkujutuin, valitettavasti en osannut tehdä isompia asioita, joihin minua pyydettiin mukaan (moderointi ja hakuluettelo).
Kaikki nämä kotimaiset palstat ovat mielestäni olleet hyvinkin erilaisia, siksi tarpeellisia.
Minfossa on paljon väkeä ja meno tuntuu välillä lähtevän täysin lapasesta.
Crimessa oli parasta juuri mainitsemani kirjasto. Keskustelu oli vähäisempää.
Hejac on sopivan suppea. Kirjoittajat saavat paremmin kuin minfossa äänensä kuuluville ja mollausviestit ovat vähäisiä. Hejac tuntuu myös palstalta, johon ei tulla muuten vain hengailemaan, vaan keskustelijoilla on todellinen pyrkimys selvitellä asioita.
Ja sit Hejacissa on ihana ylläpitäjä. Pjuuuuuuusss! :D (Saisko tänne sydänhymiöitä?)
User avatar
Vulvados
Posts: 1899
Joined: Tue Nov 29, 2011 11:07 am
Location: Vulvania

Re: Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta

Post by Vulvados »

Kiitos Queen suorastaan rojaalisen perusteellisesta vastauksestasi! Samat foorumit ovat itsellenikin tuttuja, joiden lisäksi jossain vaiheessahan oli pystyssä myös ilmeisesti hiukan kieli poskessa (tai jossain... :mrgreen: ) pykätty Nymfo. Mitähän sille muuten kuuluu? Ei ole tullut tsekattua sen jälkeen kun se tuntui jossain vaiheessa hyytyvän.

Hyytymisestä puheenollen mitäs Crime Storylle tapahtui? Liian tiukka moderointipolitiikka karkoitti porukat vai onnistuiko joku suututtamaan moden niin perusteellisesti, että tämä pani pussinsa pilliin...?? :lol:

Minfosta tai mistä muusta palstasta tahansa on kyllä helppo päästä eroon ilman vierotusoireita esim. hankkimalla sieltä aiheettoman bännin ja kyrsiintymällä siitä sen verran, että lähtee kälppimään ilman että tekee mieli pahemmin taakseen kuikuilla... 8-)

Bänneistä puheenollen onnistuin saamaan sellaisen myös jenkkien Websleuthsista, kun aloin pikkuhiljaa närkästyä heidän politiikkaosionsa konservatiivi- ja fundissiiven mielipiteisiin ja toin ajatukseni myös julki. Ei ehkä olisi pitänyt, mutta toisaalta kyllä ne sen ansaitsivatkin...! :mrgreen:

Muutamalta muulta jenkkisaitilta (TruTV Crime Library Message Board, Crimeseekers ja The Dreamin' Demon) en ole (ainakaan vielä!) onnistunut saamaan bännejä, mutta siitä huolimatta (tai ehkä juuri siksi ;) ) en ole niillä myöskään aikoihin jaksanut enää hengailla.

Ruotsalaisia ja saksalaisia vastaavia on joskus jonkun jutun yhteydessä tullut silmäiltyä, mutten koe olevani riittävän sujuvasanainen kummallakaan kielellä, jotta olisin viitsinyt niille rekisteröityä.

No, tässä tuli nyt avauduttua. Next please! :-)

Ai niin, tässä vielä muutamia sydänhymiöitä eri tarpeisiin! Image

Image
"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi." -- Matti Nykänen
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta

Post by härkä »

Kiitoksia Vulvalle. Noistahan voi Queen valita haluamansa . :D

Meni vähän yön puolelle , tämä vastaus. Oli päivällä kaikenlaista

Kyllähän minäkin minfoon aika pitkään postailin , vaikka hejac oli pystyyn nostettu. :mrgreen:
Ehhä siksi , ettei pienemmälle foorumille voinut ottaa kaikkea tapahtunutta puheeksi.
Es. JJ Lehdon veneturma.

Suunnilleen samoja ulkomaalaisia saitteja olen läpikäynyt kuin Vulvakin. Vaikka tulen englannilla puhekielessä suht. koht hyvin toimeen , en ole tohtinut kuitenkaan lähteä kommentoimaan sen kummenmin. Joten bannia websleutsiin en ole saanut.

Jo Yatesin aikaan plarasin brittien saitteja. Ja fb puolella sattui eräs hassukin tapaus :D
OV:n tapauksen ollessa kuuminmillaan plarasin kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin missing people saitit.
Tästä huippuna se joittenkin ns. perushejacilaisten tietämä seuranhakuyritys. :oops:
Tämä koski sen keskienglantilaisen , sittemmin Leedsistä löytyneen naisen jättämää ilmoitusta , johon vastasin.
Minulle tulee edelleenkin vastauksia. Aina Texasilaiselta karjatilalta Austraaliaan ja Ouluun :shock:
Sataan kysymykseen piti vastata , enkä edes kehunut itseäni. heh
Sanoin kylläkin olevani jossain määrin kiinnostunut rikoksista :lol:
Vastauksia on tullut nyt viiden vuoden aikana noin 300 kpl.

Queenia en kuitenkaan vaihda. :mrgreen:
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
Queen
Posts: 2736
Joined: Sun Dec 11, 2011 10:42 am

Re: Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta

Post by Queen »

härkä wrote:Queenia en kuitenkaan vaihda. :mrgreen:
Mainiota! Minä valitsen sen viimeisen hymiön, suloinen.
Vulvados kysyi mitä Crimelle tapahtui. Tarkkaan en minäkään tiedä, mutta ylläpitäjän viesteistä tulin käsitykseen, että olisiko hänen puoleltaan varotoimenpide tämä sulkeminen. Alibin päätoimittaja kun on puuttunut minfossa tapahtuneisiin kopiointeihin.
Crimen jutut olivat kuitenkin melkoisen vanhoista lehdistä, joten en usko, että Lahtosella oikeasti olisi mitään palstaa vastaan.
Palstan pitäminen kyllä varmasti vaatii voimavaroja ylläpitäjältä, eikä Crimen ylläpitäjä tainnut saada haluamaansa apua mistään. Raskaaksihan se tulee ajan oloon ja vie kaiken vapaa-ajan. Toivottavasti jutut kuitenkin ovat hyvässä tallessa ja hän jaksaisi vielä joskus avata palstansa.
Ylipäätään omasta mielestäni Lahtonenkin hieman ylireagoi tilanteeseen. En ole itse koskaan jättänyt Alibia ostamatta siksi, että olenkin jo juttuja lukenut netistä. Lahtosen olisi kannattanut enemmänkin panostaa yhteistyöhön minfon kanssa. Sieltä hänen lehtensä lukijat ja kannattajat löytyvät. Nyt hän karkottaa omia lukijoitaan uhoamisellaan. Mutta kukin tavallaan!
User avatar
Vulvados
Posts: 1899
Joined: Tue Nov 29, 2011 11:07 am
Location: Vulvania

Re: Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta

Post by Vulvados »

Queen wrote:
härkä wrote:Queenia en kuitenkaan vaihda. :mrgreen:
Mainiota! Minä valitsen sen viimeisen hymiön, suloinen.
Hienoa, että meillä on näin sydämellinen ilmapiiri tällä foorumilla verrattuna moneen muuhun hieman toisenlaiseen! Ehkäpä juuri siksi täällä onkin hauskempaa hengailla, vaikka joskus ehkä hiukan laajempaa ja aktiivisempaa osanottoa ja keskustelua kaipaisikin. No, toisaalta hyvä puoli on se, ettei tänne jämähdä liian pitkäksi aikaa pölisemään yhdellä kertaa ja näin jää aikaa vähän muuhunkin... :D

EFFIn jäsenenä (http://www.effi.org/) ja muutenkin suhtaudun hiukan skeptisesti ja joskus suorastaan nuivisti hirveään hinkuun suojella tekijänoikeuksia ja jopa niiden laajentamiseen varsinkin netissä, jonka koko idea on tiedon mahdollisimman nopea ja rajoitukseton etsintä ja levitys. Toki tietyissä tilanteissa oikeuksista kiinni pitäminen voi olla ihan aiheellista ja oikeutettua, mutta esim. tässä Alibin ja Minfon tapauksessa minun on kovin vaikea löytää mitään todellista vahinkoa, mitä Alibi olisi kärsinyt, vaan päinvastoinhan kyse on ilmaisesta ja ilmeisen hyvin kohdennetusta mainonnasta. En tiedä Alibin levikinkehitystä, mutta en oikein jaksa uskoa, että Minfo ja muut netin rikospalstat olisivat sitä syöneet, vaan päinvastoin tuoneet ehkä uusia kiinnostuneita ja potentiaalisia lehden ostajia tai tilaajia kehiin. Joka tapauksessa sellaista keskeistä kohderyhmää nyt tuskin ainakaan kannattaa lähteä suututtamaankaan... 8-)

Millä brittisaiteilla Härkä on teutaroinut? Itselleni jossain määrin tuttuja (joskaan eivät vielä rekisteröintiin asti johtaneita) ovat CMM, True Crime Blog ja Crime Forum UK). Jossain määrin sormet syhyäisivät liittyä Australian Crime Forumille, Crime Case Filesiin ja Crime.co.nz:aan (Uusi Seelanti), mutta ainakin toistaiseksi olen onnistunut välttämään kiusausta, sillä pelkään, että varsinkin noihin aussikeisseihin voisi jämähtää pitemmäksikin aikaa... :roll:

Tuo rikosaiheinen seuranhakuscene kuulostaa myöskin kiinnostavalta, joskin potentiaalisesti ehkä myös jossain määrin riskialttiilta... :shock: Täsmensitkö ilmoituksessasi haetko ensisijaisesti rikoksista kiinnostuneita vaiko niitä tekeviä naisia...?? Ei tuollaista Veronica Comptonin kaltaisella omistautumisasteella varustettua naisimmeistä sattunut uimaan pyydyksiin...?? :mrgreen:

Image

- http://criminalminds.wikia.com/wiki/Veronica_Compton

Mikäli muuten Veronican lausumat runot ja muu jutustelu rakkaalleen eli toiselle Hillside Stranglerille Kenneth "Kenny" Bianchille ja muu ko. tapausketjuun liittyvä autentinen (?) tavara kiinnostaa, niin nyt sitä olisi tarjolla iso kasa juuri alkaneessa nettihuutokaupassa, joka jatkuu 24.7. saakka. Siitäpä vain huutelemaan ja brassailemaan sitten aikanaan alan piireissä! 8-)

Image

- http://www.murderauction.com/Hillside-S ... on_details
"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi." -- Matti Nykänen
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta

Post by härkä »

Hmm , oletko Vulvados ollut tällä ?
http://www.crimeshots.com/forums/

Noita palstoja on lukuisia ja jotkut ovat hyvin paikalsiakin.
Tuosta OV- seurannaisesta se , että itse asiassa oli eli ensin tarkoitus vastata ko. kadonneen naisen ilmoitukseen.
Vastasin 100.n kysymykseen, mutta jos olisin halunnut suoran yhteyden häneen , olisi pitänyt maksaa joitain puntia.
Tämä ilmeni vasta kysymysten loputtua. :shock:
Oman ilmoituksen jättäminen oli free.

Ironista oli se , että vaikka sain monta vastausta , niin tämä haettu nainen ei koskaan vastannut. :D
Niinhän se yleensä menee.
Varsinaista tarvetta seuralle , ei ole tuon kaltaisella tavalla yleensä ja koskaan ollut.
Tulipahan sekin sitten tehtyä. :D
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
Queen
Posts: 2736
Joined: Sun Dec 11, 2011 10:42 am

Re: Kysy mitä tahansa rikosaiheista seuraavalta

Post by Queen »

Härkä, olenkohan minä aistivinani edellisestä kirjoituksestasi jonkinmoista selittelyn makua. :mrgreen: :D
Kiva oli tietysti aiemmin kertomasi, että tarjolla olisi siis ollut joku kaunotar Texasin öljylähteiden ääreltä, ehkä muutama miljardi pankkitilillä, mukavan kokoinen karjatila jne.
Toisaalla oli rupsahtanut Queen, ilman edellä mainittuja omaisuuksia ja ominaisuuksia.
Ja päätit sitten uunoturhapuromaisesti: Prkl, menkööt karjatilat ja menkööt öljylähteet... :mrgreen: :mrgreen:
Post Reply