AA:n ja A-a:n kertomuksia hetkestä jolloin äiti sai puukosta

Post Reply
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

AA:n ja A-a:n kertomuksia hetkestä jolloin äiti sai puukosta

Post by Tara »

Tulee pitkä postaus, joten teen tälle oman avauksen:

Äidin ja tyttären kertomukset siitä missä vaiheessa tappaja pisti äitiä rintaan, poikkeavat toisistaan.

Luulisi, että tyttö on saanut aikaisessa vaiheessa tietää tappajan hätistäneen äidin pois makuuhuoneesta melkein heti miesten alkaessa käydä pystypainia (ns ''pystypaini'' on Matti Mäkisen selostuksista. Mäkisen verijälkien perusteella tekemän tulkinnan mukaan miehet kävivät alkuvaiheessa jonkinlaisen pystypainin ennen kuin Lahti tuupertui lattialle ja sai kuolettavat vammat).

Äidin ja lapsen kertomukset eivät kuitenkaan vastaa toisiaan vaan ovat ristiriitaisia.

Pari esimerkkiä:
Häkepuhelun aikana A sanoo:
0:19 AA: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.
0:30 AA: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.

------------
Satakunnan sairaalassa Joutsenlahdelle 2.12.2006:
Ja sit tää mies iski mua sitten veitsellä tähä, minkä mä tunsi et sattui. Ja sit mä varmaa koiti kädellä, et se oli märkä ja sielt rupes verta tulemaan ja sit mä tajusin, et täs on nyt paha kyseessä.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=603373#p603373


2010, ote nimim. surfergirliltä, (kopioinut otteen etp:stä):
..'' Olin unessa ja heräsin vasta silloin, kun mies löi minua veitsellä rintaan, jonka jälkeen loikkasin makuuhuoneen lattialla olevan pienen puuarkun yli karkuun...''
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=319787#p319787

jatkuu:
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: AA:n ja A-a:n kertomuksia hetkestä jolloin äiti sai puuk

Post by Tara »

Auer on kertonut eri kuulusteluissa eri tavoin siitä milloin huomasi saaneensa piston rintaansa (on myös puhunut kyljestä).

Manner: 5.10.2010 Anneli Auerin puolustus: Surma oli hätävarjelua

Miehensä Jukka S. Lahden surman tunnustanut Auer ei muista surmayön tapahtumista Ulvilassa juuri mitään. Ilmeisesti häntä kuitenkin iskettiin puukolla ennen muistikatkoa - ja ennen surmatekoa.
- Hänen viimeinen muistikuvansa on se, kun hän sai teräaseen iskun kylkeensä. Sen jälkeen hän ei muista tapahtumista mitään, Auerin asianajaja Juha Manner sanoo.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 51223.html
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 75#p469575
-----------------------

Ensimmäiset asianomistajien kertomukset koskien sitä mitä lapsi on saanut puukonpistosta tietää äidiltään tuoreeltaan.

Äidin kertomus 9.12.2006:

Kun olin puhelimessa, A-a oli vieressäni ja näytin hänelle, että rinnastani tulee verta..

Image


Lapsen kertomus 1.12.2006
Lapinniemi: Äitikö sull o kertonut et se mies on sitä haavoittanut vai näiks sä tämmöse.
A-a: E äiti
Lapinniemi: Äiti kerto.
..jne
Image
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: AA:n ja A-a:n kertomuksia hetkestä jolloin äiti sai puuk

Post by Tara »

Lapsen kertomuksia syksyllä 2009:

Ensimmäisessä kuulemisessa v 2009
26.9.2009 -JPEG604

(pst: lukekaa noista kuvakaappauksista tarkemmin... Käsin kopioimissani pätkissä on vain osa asiaa - lisäksi niihin on voinut jäädä lyöntivirheitä)

S:.. näki siinä et iskä on lattialla
A: Sit määen muista siin välis tais olla jotai tai se se oli kai se viiminen kun mä olin iskä lattialla ja sitä ennen jossai vaihees mä kuulin sitä kaikkee kamalaa ääntäja sit äiti oli menosa soittaa hätänimeroo ja site se pyys mua pitää sitä hetke ku se meni kattoo sit äiti yritti ? * suojel iskää ja sit se murhaaja äijä hakkas sitä johonki tähän kohtaan NÄYTTÄÄ OIKEALLA KÄDELLÄ LYÖNTIÄ VASEMPAAN RINTAAN


Image


JPEG613:
.. mä en ihan varmaks meninks mä sillon puhelimeen ku iskä oli murhattu vai menik mä sillon puhelimeen ku iskä oli viel hengis vai sillon ko iskä oli melkein kuollu ehkä sillon ku se oli melkein mä muistan sillon ku mä taisin olla sillon puhelimessa tai sit sit mä olin siin lähellä ku iskä huus kai Annu se huus kai apuu ku meen äitin nimi on Annu
K: Meniks sun äiti apuun sun iskän avuks
A:Joo mä en muista tuliks sillon se murhaaja ja satutti ehkä..
K: Joo Oliks tota, tai sanotaan että missä vaiheessa äidillä oli se haava siinä riinnassa mistä sää kerroitP
A: Mä en tiä tai siis mä tiiän et se satutti mun äitii mut mä en tienny sillon milleen se satutti äitiinii mää en tiiä koska se satutti sen mut myöhemmin mä sain sit tietää et johonki tähän..
K: Näiks sää sen vasta sitten ku kaikki oli niinku menny?
A: Joo sit mä näin vasta sairaalas ku me mentii kattoo äitii..


Image
---------------

JPEG614

K: .. Sä sanoit et äiti tais kiljahtaa jossain vaiheessa ja ja joutuko äiti juoksemaan sitä tekijää pakoon sielt
A: PUDISTAA PÄÄTÄ. Ei.
K: Ei tarvinnu juosta pakoon
A: Ei se kai satutti äitii ja sit äiti peräänty mut ei se tainnu juosta..jne


Image

---------------
JPEG615

K: Missä vaiheessa äiti oli nähny ku te olitte puhunu tai tiedäk sää onko siit siit ollu juttuu?
A: Se oli varmaan nähny sen mää en tiä mää vaan veikkaan et se oli varmaan nähny sillo ku se ei äiti varmaan hirveesti ollu nähny ku se yritti auttaa iskää ku se puukotti sillo se varmaan on nähny NÄYTTÄÄ RINTAA..jne


Image

jatkuu:
Last edited by Tara on Tue Jul 12, 2016 12:12 pm, edited 2 times in total.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: AA:n ja A-a:n kertomuksia hetkestä jolloin äiti sai puuk

Post by Tara »

16.9.2009

JPEG644

A: Mä en muista sitä se tapahtu joko siin tai sit myöhemmin tai aikaisemmin se on niin mä muistan niin vähän pienii kohtaa siit. Sit äiti sano et mee kattoo et onko iskä ihan kunnos tai siis mitä onks se siel viel ja sit mää menin kattoo sin nii ja sit mä taisin nähdä sen murhaajan..

Image
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
User avatar
Tara
Posts: 3469
Joined: Fri Jun 08, 2012 9:14 am

Re: AA:n ja A-a:n kertomuksia hetkestä jolloin äiti sai puuk

Post by Tara »

Vielä maininta hovioikeuden päätöksestä:
Ul­vi­lan sur­ma - An­to­päi­vä: 19.2.2015

Päätöksessä referoidaan lasten kertomuksia kesältä 2011.


102. C on li­säk­si ker­to­nut kuul­leen­sa A:n muu­ta­man ker­ran pu­hu­neen noin puo­li vuot­ta en­nen Juk­ka Lah­den kuo­le­maa ik­ku­nas­ta tu­le­vas­ta "ros­vos­ta", "tap­pa­jas­ta" tai "mur­haa­jas­ta", jo­ka "tyk­kää eri­tyi­ses­ti ai­kui­sist mie­hist" ja jo­ka hei­luu puu­kon kans­sa. A oli täl­löin myös näyt­tä­nyt ta­ka­pi­han ovea. Yöl­lä 1.12.2006 C oli kuul­lut, kuin­ka A oli pyy­tä­nyt An­ne­li Aue­ril­ta an­teek­si tä­män rin­taan va­hin­gos­sa te­ke­mään­sä haa­vaa....
http://www.oikeus.fi/hovioikeudet/vaasa ... 35081.html
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Post Reply