Tuskin on ollut 'sellainen paikka', jos on kyseessä se naapuri, joitten luona Auerin ja Lahden lapset viihtyivät.
Poltettiinko Ulvilan surman avaintodistajan talo?
Tiistai 7.6.2011 klo 01.54
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011060 ... 9_uu.shtml
Tiistai 7.6.2011 klo 01.54
Anneli Auerin puolesta todistaneen ex-naapurin talo paloi vain 10 päivää hovioikeuskäsittelyn jälkeen.
Talo sijaitsee
vain muutaman sadan metrin päässä Anneli Auerin ja Jukka S. Lahden entisestä talosta.
70-luvulla rakennettu remontissa ollut omakotitalo tuhoutui viikon takaisessa tulipalossa korjauskelvottomaksi. Talo sijaitsee vain muutaman sadan metrin päässä Anneli Auerin ja Jukka S. Lahden entisestä talosta. (JOHN PALMéN, HARRI JOENSUU)
Remontissa ja tyhjillään ollut omakotitalo paloi Ulvilassa viikko sitten maanantain vastaisena yönä.
Poliisi selvittää tulipalon syttymissyytä. Tuhopolttoakaan ei ole suljettu pois.
- Syttymissyy ei ole vielä selvillä. Palopaikan tekninen tutkinta on antanut sellaisia viitteitä, että mahdollisesti tulipalo on voitu sytyttää tahallaan. Ketään epäiltyjä ei kuitenkaan tässä vaiheessa ole, rikoskomisario Erik Salonsaari Satakunnan poliisista kertoo.
Hm.. muutaman sadan metrin päässä ollut talo, tyhjillään, remontoitava. Eli asuivat saman kadun varrella mutta muutaman sadan metrin päässä. Tämä on kai sitten se naapuri, jonka mies oli ollut tupakalla yöllä ja oli silloin kuullut kuin peruuttavan auton äänen (kertoja oli perheen isä).
Hän kertoi 5.1.2007 mm että lapset olivat heillä usein, niin usein, että mies oli miettinyt, että miksi aina meillä. Auerin lapsia ei koskaan haettu kotiin, vaan kotiin lähdöstä huolehtiminen jätettiin heille. Olivat olleet kerran Auerin ja Lahden luona kylässä, mutta eivät sisällä talossa vaan terassilla. Grillanneet ja juoneet hieman alkoholia, ja (Auerin kertoman mukaan) vierailu oli vähän epäonnistunut, kun isäntäpari oli nukahtanut kesken. Muuten eivät pitäneet yhteyttä, eivät soitelleet, Jukka kyllä tervehti ja jotain juttelikin, mutta Anneli ei. Jotakin kanssakäymistä Jukan kanssa oli seurannut siitä, kun heidän tyttö ja Axxxx olivat yksissä tuumin (??) 'varastaneet' rahaa molempien vanhemmilta. Tämän kuullun naapurin mukaan lapset olivat aika usein arestissa, varsinkin vanhin.
Miehen kuulemasta auton äänestä pari riviä:

....
Olikohan tämä palanut talo sitten tosiaan tämän saman todistajan, siis itseasiassa vaimo todisti Vaasan hoviin lähettämällään sähköpostilla, että Auer ja Lahti eivät olleet aikoneet erota :
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010121 ... 5_uu.shtml
Iltalehti julkaisee sähköpostin ilman siinä mainittuja sivullisten henkilöiden nimiä sanasta sanaan. Lähettäjä on Auerin tyttären ystävän äiti.
Hei,
Olen [kirjoittajan nimi] [osoite]. Annelin ja minun tyttäreni [Auerin tytär] ja [Kirjoittajan tytär] olivat läheisiä ystäviä, ja viettivät paljon aikaa keskenään. Jukan pois menon jälkeen myös minua kuultiin. Kysyttiin mm. perhesuhteista. Kerroin, että olin kuullut että Anneli ja Jukka eroavat, olimme silloin ihmeissämme. Tyttäremme *** korjasi kuitenkin HETI SAMALLA HETKELLÄ, että kyse ei ole mistään tällaisetsta. Aikaa vaan oli kulunut liian paljon ja en muista mistä oli kyse mutta ei ainaskaan erosta! Tämän sanoin kuuilusteltavalle poliisillekin joka tokaisi
että lapset suojelevat vanhempiaan. Totuus on että emme ole ikinä kuulleet että Anneli ja Jukka olisivat olleet eroamassa. Tätä ei poliisi luultavasti kirjoittanut ylös? [Auerin tytär] on ollut koko ajan oikeassa tässä että isä ja äiti ei ollut eroamassa. Itse otin yhteyttä vasta nyt koska uskoin Annelin syyttömyyteen ja vapautukseen.
Viesti on lähetetty marraskuun 12. päivä, samana päivänä kun Auer todettiin syylliseksi, kello 20.52.
------------------------------------