Asianajaja Heikki Lampela

matlockb
Posts: 1701
Joined: Fri Apr 27, 2012 6:30 pm

Re: Asianajaja Heikki Lampela

Post by matlockb »

Ja niinhän siinä kävi että Lampela on ilmoittanut tyytymättömyyttä koko tuomioon ja Markku (Fredman) pääsee rustaamaan jatkokäsittelylupahakemusta ja valitusta hoviin.

Ja sitten myöhemmin mitä ilmeisemmin vielä korkeimpaankin asti, jos ei muuta niin mahdollisen asianajajan nimikkeen menettämistä ennen Lampela ehtii hoitaa ainakin kaikki keskeneräiset juttunsa loppuun saakka asianajajan tittelillä. Asianajajaliiton valvontalautakuntahan on ilmoittanut että se ratkaisee Lampelan kohtalon vasta kun tuomio on lainvoimainen.
User avatar
Liehuva Liekinvarsi
Posts: 114
Joined: Sun Jun 29, 2014 12:59 pm

Re: Asianajaja Heikki Lampela

Post by Liehuva Liekinvarsi »

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001130371.html
Hanna Kärpänen vastaa Lampelan väitteisiin tuhovimmasta: ”Heikki on kiristänyt minua muuttamaan tarinani”

Image
(KUVA: Seppo Solmela)

Julkaistu: 2.3. 19:01

ERO Asianajaja Heikki Lampelan ja naisystävä Hanna Kärpäsen parisuhdetta on puitu oikeudessa asti.

Hanna Kärpänen myönsi IS:lle keskiviikkona, että hänen ja asianajaja Heikki Lampelan myrskyisä suhde on ohi. Kärpänen kertoo keränneensä tavaransa ja jättäneensä kihlasormuksen entiselle kumppanilleen. Ex-parilla on vielä kuitenkin asioita selvitettävänään.

Espoon käräjäoikeus tuomitsi Lampelan viime marraskuussa 80 päivän ehdolliseen vankeuteen Kärpäsen pahoinpitelystä ja laittomasta uhkaamisesta. Tapahtuman jälkeen he kuitenkin jatkoivat parisuhdettaan. Kärpänen ei olisi halunnut Lampelalle tuomiota, mutta ei omien sanojensa mukaan voinut valehdella oikeudessa.

– Heikki Lampela on toukokuusta lähtien kiristänyt minua, että minun on muutettava tarinani. Hän on kehottanut vääristelemään totuutta, Kärpänen väittää IS:lle.

Image
Toukokuussa tapahtunutta välikohtausta puitiin marraskuussa Espoon käräjäoikeudessa. (KUVA: Antti Hämäläinen)

Kärpäsen poliisikuulustelussa antaman lausunnon mukaan toukokuussa tapahtuneessa välikohtauksessa Lampela oli muun muassa puristanut naisystäväänsä käsistä, kuristanut, vetänyt hiuksista, tarttunut kiinni ja heittänyt lattialle sekä sylkenyt naamalle. Lampela oli myös Kärpäsen mukaan uhannut häntä veitsellä. Kärpänen soitti hätäkeskukseen ja kertoi miesystävänsä uhanneen tappaa hänet.

Lampela on valittanut tuomiostaan. Helsingin hovioikeuteen jättämässään jatkokäsittelylupahakemuksessa Lampela kertoo oman näkemyksensä tapahtumista. Hänen mukaansa Kärpänen käyttäytyi parisuhteen aikana tuhoisasti muun muassa hajottamalla hänen tavaroitaan.

”Lyhyesti voisi todeta, että asianomistaja Kärpänen on toistuvasti parisuhteen aikana rikkonut muun muassa Lampelan asunnon ikkunoita, heitellyt tavaroita Lampelaa kohti ja hajottanut irtaimistoa ja välillä karannut Heikki Lampelan kimppuun. Yleensä tuhoisuus on kohdistunut esineisiin ja vaatteisiin”, Lampelan hakemuksessa sanotaan.

”Tuhoisa käytös toki on asettanut parisuhteen koetukselle, mutta tunnesiteen vuoksi Heikki Lampela on jatkanut parisuhdetta ja uskonut saavansa vaikutettua Kärpäsen käytökseen siten, että tämän luottamuksen kasvaessa tuhovimma vähenisi. Valitettavasti jälleen kerran syytteessä kuvatussa tilanteessa asianomistaja Kärpänen alkoi käyttäytyä tuhoisasti”, hakemuksessa kirjoitetaan.

Kärpäsen mukaan Lampela liioittelee asioita.

– Toukokuussa tapahtumapäivänä otin lasin käteen ja heitin juomat hänen päälleen. Siinä on minun riehumiseni, Kärpänen kertoo IS:lle.

Kärpäsen mukaan hän on suutuspäissään joskus rikkonut Lampelan paidan, mutta mistään systemaattisesta väkivallasta ei voi puhua.

– En tiedä ketään temperamenttista naista, joka ei olisi koskaan heittänyt lautasta seinään. Olen 167-senttinen, hintelä nainen ja hän on melkein 190-senttinen mies. Minulla ei ole fyysisesti mitään mahdollisuutta pärjätä hänelle. Hänen ei tarvitse pelätä omaa turvallisuuttaan minun kanssani, Kärpänen kertoo.

Kärpänen väittää ex-miesystävän uhkailleen häntä viimeisten kuukausien ajan monella eri tavalla. Suurimmat riidat ovat koskeneet Lampelan tuomiota.

– Hän on sanonut, että jos en vedä lausuntoani pois, minulla ei tässä maassa ole enää koskaan töitä. Olen ollut asiasta huolissani. Olen yksityisyrittäjä, Heikki on asianajaja ja helposti häntä uskotaan näissä asioissa, Kärpänen väittää.

Image
Kun Hanna Kärpäsen ja Heikki Lampelan suhteessa kaikki oli vielä hyvin. (KUVA: Terhi Ylimäinen)

Jonna Waddington
matlockb
Posts: 1701
Joined: Fri Apr 27, 2012 6:30 pm

Re: Asianajaja Heikki Lampela

Post by matlockb »

Kyllä nyt viimeistään voisi jo sanoa, että niin makaa kuin petaa.
Edelliset käräjät, joiden vuoksi ura ja ammatti uhattuna juuri ehtineet päättyä ja sitten niitä juhlimaan viinan ja kirveen kanssa kuten ammattitaitoiselta ja asiansa osaavalta (tunnetulta) asianajajalta nyt odotetaankin..
Kirveellä uhkaamisesta syytetty Heikki Lampela: Kaikki ohi, jos tuomio tulee

Image
Asianajaja Heikki Lampela. (KUVA: Seppo Solmela)

Julkaistu: 31.5. 12:53

Naisystävänsä uhkaamisesta syytetyn asianajajan Heikki Lampelan mukaan syytteestä on koitunut hänen ammatinharjoittamiselleen kohtuutonta haittaa.

Heikki Lampela kiisti Espoon käräjäoikeudessa syytteet, jotka koskevat laitonta uhkausta ja lievää pahoinpitelyä. Syyttäjän mukaan asianajaja uhkasi viime marraskuussa kirveellä naisystäväänsä Hanna Kärpästä.

Lampela puolusti oikeudessa itse itseään. Loppulausunnossaan hän vetosi siihen, että Kärpänen itse totesi oikeudessa ylireagoineensa tilanteessa lapsuuden kokemuksien takia.

– Hän on kokenut uhkaa, vaikka siihen ei ole ollut mitään syytä, Lampela sanoi.

Lampela pyysi käräjäoikeutta ottamaan huomioon myös kielteisen julkisuuden, jonka kohteeksi hän on käräjäjutun myötä joutunut. Oikeudessa kävi ilmi, että Lampelan tulot ovat viime kuukausina romahtaneet.

– Aikaisemminkin on ollut julkisuutta, mutta nyt on negatiivisesta, kielteisestä julkisuudesta kysymys. Tästä on ollut ammatinharjoittamiselle merkittävää ja kohtuutonta haittaa, Lampela sanoi.

Seuraukset ovat Lampelan mukaan olleet katastrofaaliset.

– Ihan järkyttävää. Aivan järkyttävää, Lampela sanoi.

Hän kertoi joutuneensa jo nyt hautaamaan ikuisiksi ajoiksi monia tulevaisuuden urahaaveita. Hän pyysi hartaasti käräjäoikeutta ymmärtämään, mitä tuomio toisi tullessaan.

– Se on toimisto kiinni ja kaikki ohi, saman tein.

Syyttäjä vaatii ehdollista vankeutta

Myös Hanna Kärpänen kertoi omien tulojensa pudonneen kohujen takia. Pariskunnan aiemmasta julkisuudesta hän käytti ilmaisua ”positiivista rakkaushöpinää”.

– Tämänkaltaiseen julkisuuteen ei kumpikaan meistä ole pyrkinyt tietenkään, Kärpänen sanoi.

Lampelaa kohtaan Kärpäsellä ei ole oikeudessa vaatimuksia.

Kihlakunnansyyttäjä Marianna Semin mukaan kielteistä julkisuutta ei voida ottaa huomioon lieventävänä seikkana. Hänen mukaansa Lampelan julkisuus on ollut itse aiheutettua ja jatkuvaa.

Semi vaatii Lampelalle ehdollista vankeutta. Hänen mielestään tekoa ei voi sovittaa sakoilla, koska siinä on käytetty kirvestä. Lisäksi osapuolten välillä on kokoero: Kärpänen on siro nainen ja Lampela iso mies.

– Lampelalla on korostettu velvollisuus pysyä lain oikealla puolella, koska hän on asianajaja, Semi huomautti.

Image
Hanna Kärpänen. (KUVA: Seppo Solmela)

Rami Mäkinen
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 90819.html
Post Reply