Rikosaiheinen kysymysketju

Post Reply
Kissaihminen
Posts: 374
Joined: Sat Jan 07, 2012 6:07 pm

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Post by Kissaihminen »

Kiitos hyvistä yrityksistä, mutta ne eivät oikein osuneet kohdalleen.

Vulvadosin eräs kikka on laittaa vaikein vihje heti ensimmäiseksi, jotta se vie ajatukset heti väärille raiteille. Tein samoin, joten unohtakaa hetkeksi tuo ykkösvihje. Helpotan:

2. vihjeen sähkötys viivoina ja pisteinä: -.. / .- / --. / . / -. / /.... /
3. vihje liittyy näppäimistöön ja korjasin sitä hieman selvemmäksi :D
kurota alas kurota ylös. kurota alas. kurota ylös kurota oikealle

Toivottavasti nuo helpotukset auttavat.
Eks-EkstroVertti
Posts: 3083
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Post by Eks-EkstroVertti »

Sori ny, mutta Vulvadoksen ensimmäinen "vinkki" ja "kikka" on yleensä mallia "Tapaus tuli mieleeni, kun olin lähellä tapauspaikkaa" jne. :D

Minä ainakaan rupea noita pisteitä enkä viivoja enempää koodaamaan, pitäkää pumppunne! :lol:

(= joudun jättämään leikin kesken n. kahdeksi viikoksi aikataulumuutosten takia)

https://www.youtube.com/watch?v=cjBAJpTJlZc

... :lol: mutta ehdin ehdottaa:

Voisiko kyseessä olla sitten päivämäärällisesti yhtä päivää ehdottamani Wilhelm Högstenin murhaa myöhemmin, eli 25.4. syntyneen Brian Glickin tapaus Minnesotan Bloomingtonissa päivämäärällä 25.10? Yhdistävä tekijä hänellä Paul Newmanin kanssa oli mm. värisokeus, jonka diagnosointi romutti kummankin unelman ilmailu-urasta.

Edit: Lisätty viime hetken veikka ja hymiö lannistumattomana lukena.
Last edited by Eks-EkstroVertti on Tue Jul 23, 2019 8:18 pm, edited 2 times in total.
5 pro viis ja sil´ pläsi puli
Puu elon järvellä veliä
Jori joi Niveat
UiNeet aiEm puheis Isä
yks yö faija Rai s kas Kain kaa
Sepän veli Pieks Mester-
moralla

Luminol
User avatar
skoune
Posts: 1145
Joined: Sun Jul 08, 2012 9:34 am

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Post by skoune »

Kissaihminen wrote: Tue Jul 23, 2019 5:52 pm Kiitos hyvistä yrityksistä, mutta ne eivät oikein osuneet kohdalleen.

Vulvadosin eräs kikka on laittaa vaikein vihje heti ensimmäiseksi, jotta se vie ajatukset heti väärille raiteille. Tein samoin, joten unohtakaa hetkeksi tuo ykkösvihje. Helpotan:

2. vihjeen sähkötys viivoina ja pisteinä: -.. / .- / --. / . / -. / /.... /
3. vihje liittyy näppäimistöön ja korjasin sitä hieman selvemmäksi :D
kurota alas kurota ylös. kurota alas. kurota ylös kurota oikealle

Toivottavasti nuo helpotukset auttavat.
No voi sun, morsetus oli ainoa, jonka jo ratkaisn ;) en viitsi laittaa sitä tänne... Nuo kurotukset on vähän outoja näppäimistöä ajatellen, mutta...
User avatar
Queen
Posts: 2736
Joined: Sun Dec 11, 2011 10:42 am

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Post by Queen »

Joko palsta jumittaa tai sitten oma nettini, mutta etanavauhtia kääntyy sivut.

Minäkin sain morsetuksen nyt ratkaistua (luulisin). Siihen se sitten tyssäsikin. Totta, että nuo kurotukset on outoja näppäimistöllä. 10-sormijärjestelmässä voisi "alaskurotuksen" tarkoittaa alanäppäimiä, mutta jos aikeena on saada numeroita, niin eihän ne siellä ole.
Toki roomalaisten numeroiden X, C ja M löytyvät alhaalta, mutta ei se niinkään voi mennä. Eihän tiedä tarkkaa paikkaa, mihin pitää kurottaa.
Mutta selvisi ainakin, että voimisteluni oli turhaa ajatellen kyssärin ratkaisua.
Kissaihminen
Posts: 374
Joined: Sat Jan 07, 2012 6:07 pm

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Post by Kissaihminen »

Olen ruoskinut itse itseäni: Olipa tyhmä kysymys, pelkkää kikkailua ja vaatimus tarkoista perusteluista. Perinteinen tyyli lisääntyvine vihjeineen olisi ollut paljon parempi. Huoh!

Tuo vinkki kurotteluineen ei edes toimi kaikilla kaikilla näppäimistöillä, joten ruoskin hieman lisää itseäni. Tarkoitin tällaista näppäimistöä, joka on sekä minulla että Tähtisilmällä:

Image

Image
User avatar
skoune
Posts: 1145
Joined: Sun Jul 08, 2012 9:34 am

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Post by skoune »

Kissaihminen wrote: Wed Jul 24, 2019 5:38 pm Olen ruoskinut itse itseäni: Olipa tyhmä kysymys, pelkkää kikkailua ja vaatimus tarkoista perusteluista. Perinteinen tyyli lisääntyvine vihjeineen olisi ollut paljon parempi. Huoh!

..
Noh ni, kyseinen murhapäivä on päivä jolloin Olof Palme murhattiin.

Sitten morsepäivämäärä on mielestäni 22.7. jolloin on pidetty muistohetkiä (Utöyan massamurhan vuoksi), ehkä sellainen pidettiin Tukholmassakin esim Olof Palmes platsilla? Sitten Palme tapasi yhtenä vuonna muinoin Margaretha T:n Enkuista ko päivämääränä...

Katselenpa vielä tuota Paul Newman kytköstä..
Eks-EkstroVertti
Posts: 3083
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Post by Eks-EkstroVertti »

^Oon maininnut sen jo, tavallaan. Täällä ^ ja tuolla biisiketjussa... :roll:

"Olavi" oli "värisokea", Paul Newman värisokea. En perustele muita vinkkejä, eli Voitto mennee Skounelle. :D
Last edited by Eks-EkstroVertti on Wed Jul 24, 2019 9:27 pm, edited 1 time in total.
5 pro viis ja sil´ pläsi puli
Puu elon järvellä veliä
Jori joi Niveat
UiNeet aiEm puheis Isä
yks yö faija Rai s kas Kain kaa
Sepän veli Pieks Mester-
moralla

Luminol
User avatar
skoune
Posts: 1145
Joined: Sun Jul 08, 2012 9:34 am

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Post by skoune »

skoune wrote: Wed Jul 24, 2019 8:33 pm
Kissaihminen wrote: Wed Jul 24, 2019 5:38 pm Olen ruoskinut itse itseäni: Olipa tyhmä kysymys, pelkkää kikkailua ja vaatimus tarkoista perusteluista. Perinteinen tyyli lisääntyvine vihjeineen olisi ollut paljon parempi. Huoh!

..
Noh ni, kyseinen murhapäivä on päivä jolloin Olof Palme murhattiin.

Sitten morsepäivämäärä on mielestäni 22.7. jolloin on pidetty muistohetkiä (Utöyan massamurhan vuoksi), ehkä sellainen pidettiin Tukholmassakin esim Olof Palmes platsilla? Sitten Palme tapasi yhtenä vuonna muinoin Margaretha T:n Enkuista ko päivämääränä...

Katselenpa vielä tuota Paul Newman kytköstä..
Minun mielestäni Olof Palmea ja Paul Newmania yhdistää se, että heillä oli molemmilla juutalaista sukua. POISTETAAN TÄÄ! Oli muistivirhe...


Mutta Palme ja Paul Newman ovat opiskelleet samassa opinahjossa jonkin aikaa! https://books.google.fi/books?id=knBdAg ... an&f=false
Eks-EkstroVertti
Posts: 3083
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Post by Eks-EkstroVertti »

Jos ei värisokeus ja "värisokeus", juutalaiset sukulaiset eikä opinahjokaan kelpaa ja kun Newman yhdistyy vinkin mukaan murhattuun nimenomaan mutkan kautta, niin varteenotettava vaihtoehto on myös Palmen murha- ase, Smith&Wesson Model 28 "Highway Patrolman" .357 Magnum, joka kuului Paul Newmanin arsenaaliin elokuvassa Drowning Pool (1975). Palmehan murhattiin 28.2.1986. Hän oli syntynyt vuonna 1927.
The Drowning Pool on jatko-osa elokuvalle Harper (1966), jossa Paul Newman yksityisetsivä Lew Harperin roolissaan pelkästään käytti Palmen murhapäivämäärään "yhtä päivää" huonommin, mutta hänen syntymävuoteensa erittäin hyvin, ellei täydellisesti sopivaa mallia Smith&Wesson Model 27:aa, jonka "karvalakkimalli" on tuo Palmen murhapäivämutka, eli Model 28. Sama revolveri käytännössä - tuotantokuluissa säästelty, laadusta kuulemma tinkimättä.
Kissaihmisen turhautunut näppäimistökuva nuolineen vihjaa selvästi kaksseiskaan: Tuu seven! Mutta se on hämäyst! Oikea Newmanin Palmeen yhdistävä mutkamalli on 28, joka samalla myös siis Palmen murhapäivä. Palmen syntymäpäivään 30.1. sopiva mutka on Smith&Wesson Model 301, jossa sama kaliiperi .357. Sitäkään tuskin haettiin mutta hieman jumiuduin nyt tältä kantilta tsekkaamaan ts. tuli mutka matkaan, kuten jo aiemmin ilmoitin. Tai oikeastaan tässä tuli tulimutka ja nytpä vasta tuleekin se oikein mutkien mutka!
Tykkään, että Newmanin ja Palmen yhteinen opiskelupaikka on hyvä ehdotus.
Jännempi vaihtoehto olisi ehkä kuitenkin presidentti Richard Nixonin heitä molempia kohtaan tuntema avoin viha Vietnamin sotaan kohdistuneen kritiikin takia. Newman löysi sodanvastaisen toimintansa takia itsensä Nixonin "vihollislistalta" (Nixon´s Enemies List) toiseksi viimeiseltä sijalta 19. Palme puolestaan raivostutti Nixonin lopullisesti käveltyään rauhanmarssilla käsikynkkää yhdessä kommunistisen Pohjois-Vietnamin suurlähettilään kanssa Tukholmassa vuonna 1972. Jotta olisiko se yhdistävä mutka sittenkin pasifistinen koukku Indokiinan kautta?

Musiikkipätkänä polkupyörätörttöilyä, josta voi tulla mieleen Dagen H Ruotsissa 3.9.1967. Tuona päivänä maassa vaihdettiin oikeanpuoleiseen liikenteeseen.
Olof Palme veti silloin kuulemma tsygällä mällit liikenteenjakajassa, eikä ihme.

https://www.youtube.com/watch?v=P_5l6rIUu4A
5 pro viis ja sil´ pläsi puli
Puu elon järvellä veliä
Jori joi Niveat
UiNeet aiEm puheis Isä
yks yö faija Rai s kas Kain kaa
Sepän veli Pieks Mester-
moralla

Luminol
User avatar
skoune
Posts: 1145
Joined: Sun Jul 08, 2012 9:34 am

Re: Rikosaiheinen kysymysketju

Post by skoune »

skoune wrote: Wed Jul 24, 2019 8:33 pm
Kissaihminen wrote: Wed Jul 24, 2019 5:38 pm Olen ruoskinut itse itseäni: Olipa tyhmä kysymys, pelkkää kikkailua ja vaatimus tarkoista perusteluista. Perinteinen tyyli lisääntyvine vihjeineen olisi ollut paljon parempi. Huoh!

..
Noh ni, kyseinen murhapäivä on päivä jolloin Olof Palme murhattiin.

Sitten morsepäivämäärä on mielestäni 22.7. jolloin on pidetty muistohetkiä (Utöyan massamurhan vuoksi), ehkä sellainen pidettiin Tukholmassakin esim Olof Palmes platsilla? Sitten Palme tapasi yhtenä vuonna muinoin Margaretha T:n Enkuista ko päivämääränä...

Katselenpa vielä tuota Paul Newman kytköstä..
Lainaan itseäni ;) enkä lisäile viesteihini jälkikäteen uutta tietoa, jota näköjään tällä sivustolla voi vapaasti tehdä...

Niin tuo morsepäivämäärä määräytyi sanalla "dagens" ja silloin oli 22.7. joten ajattelin, että kyseessä on nimenomaan tuo pvm.

Olen googlaillut tapahtumia tuolta päivämäärältä ja yllä olin laittanut pari ehdotusta. No tuo Olof Palme platsin voi unohtaa, muistivirhe taas ... Ajattelin, että jospa Palmen muistopaikoilla Tukholmassa oli joitain tapahtumia Utöyin tapahtumapäivämääränä siis...

Tuo Margareth T oli huonoa googletusta. Mutta saattaa olla, että Palme oli tavannut jonkun ulkomaisen vaikuttajan tuna päivänä jonain vuonna.

Vielä vois olla tämä..
https://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/ ... lme-traume
Post Reply