Palkintokysymysketju

Post Reply
Kissaihminen
Posts: 374
Joined: Sat Jan 07, 2012 6:07 pm

Re: Palkintokysymysketju

Post by Kissaihminen »

Ratkaistu!

Sekä  Queen että Eks löysivät vihjeistä oikeat aakkoset AMMÄJTR ja niitä sekoittamalla molemmat löysivät hakemani uhrin nimen.

Queen: MARJa MÄnTylä.
Eks-EkstroVertti: Marja Mäntylä, ns. Zorro-murha

Hienosti ratkaistu molemmilta, en uskonut oikean oikean vastauksen löytyvän näin nopeasti! Olin varautunut jopa12 vihjeeseen ja viimeisenä olisi ollut vihje Zorron miekkailema Z-merkki.

Nopein oikein ratkaissut oli Eks-EkstroVertti muutaman tunnin erolla Queeniin.

Lähetä minulle Eks yv-viestillä osoitteesi ja kerro haluatko voiton koneen arpomana vai omilla numeroilla.

Kiitos kaikille osallistujille, yv-viestejä tuli paljon :)

Yle Areena ja Zorro
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Palkintokysymysketju

Post by härkä »

Onnittelut voittajille.
Harhauduin etsimään vihjettä 4 Lontoosta. En muistanut Lontoon yhteytt'ä heti Helsingissä tehtyyn ampumaratarikokseen.
Sieltähän se vokaali sitten löytyi. :D
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
Eks-EkstroVertti
Posts: 3083
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Palkintokysymysketju

Post by Eks-EkstroVertti »

Kiitos omasta puolestani. Vaadin palkinnon tasaamista Queenin kanssa ja lähettämistä hänelle. Voittorivin neljä ensimmäistä numeroa tulevat melkoisella varmuudella olemaan 7, 8, 9 ja 19. Ne merkattakoon minulta, kiitos. Luotan siihen, että Queen osaa kertoa loput kolme oikein olevaa. Hän voi myös vaihtaa valitsemastani 19:sta jommankumman numeron, jos niin haluaa.
Ja kiitos myös Kissaihmiselle!
5 pro viis ja sil´ pläsi puli
Puu elon järvellä veliä
Jori joi Niveat
UiNeet aiEm puheis Isä
yks yö faija Rai s kas Kain kaa
Sepän veli Pieks Mester-
moralla

Luminol
User avatar
Queen
Posts: 2736
Joined: Sun Dec 11, 2011 10:42 am

Re: Palkintokysymysketju

Post by Queen »

Höpsistä! Sinä EkstroNero olit nopein ja palkinto kuuluu sinulle. Onnittelut!
Hitsi, hiihtelit suksen mitalla minun ohitseni, kun sekoilin vihjekirjaimissa. Pitäisi opetella joko
a) lukemaan tai
b) hankkia silmälasit.
Luin näet yhden vihjeen väärin. Kanaalin etunimeä koskevassa vihjeessä luin "keskimmäinen kirjain" ja siksi otin R-kirjaimen. Kun kolmatta kertaa luin vihjeet läpi, minulle vasta selvisi, että siitä piti ottaa ensimmäinen kirjain. Sitten ratkaisu olikin jo helppo.
Neljästä ensimmäisestä vihjeestä epäilin kyseessä olevan Martti Kaunismäen (en onneksi ehtinyt ehdottaa), mutta uudet vihjeet selvensivät asian.
Nyt toivon, että Ekstro voittaa rutosti rahaa lotossa. Yksi pyyntö minulla on: sitten kun saat pääpotin, anna joku lahjoitus Hejac ry:lle. :D Sopiiko? :D
monoliitti
Posts: 1372
Joined: Tue May 30, 2017 5:04 pm

Re: Palkintokysymysketju

Post by monoliitti »

Onnittelut voittajille! Tunnistin kysymyksiä ,mutta jäin jälkeen.
Edellisen kysymyksen voitosta saamaani kahteen euroon olen hyvin tyytyväinen. :D
Kissaihminen
Posts: 374
Joined: Sat Jan 07, 2012 6:07 pm

Re: Palkintokysymysketju

Post by Kissaihminen »

Monty Pythonia siteeraten Ja nyt jotain aivan muuta…: Palapeli!
Saat kuvan uhrista, kun ratkaiset helpon palapelin.

KUKA MURHATTU?

Klikkaa tästä palapeliin.

(Palapeli käynnistyy nopeasti, jos tietokoneessa Adobe Flash kuten esim. Tähtisilmän Win10-koneessa. Omassa linux-kannettavassa sitä ei ole, mutta hetken odottelun jälkeen sivu tarjoaa palapelistä HTML5-versiota ja se toimii täysin.)

Lähetä vastauksesi minulle yv-viestillä viimeistään keskiviikkona 3.4. Torstaina Kissa arpoo kaikkien oikein vastanneiden kesken palkinnon, jonka arvo on 10 €. Arvonnan voittaja saa päättää miten hän haluaa rahapalkinnon. (lahjakorttina, lottoriveinä, käteisenä, nimettömänä lahjoituksena luonnonsuojeluun tai vaikka kissoille ;) )
User avatar
skoune
Posts: 1145
Joined: Sun Jul 08, 2012 9:34 am

Re: Palkintokysymysketju

Post by skoune »

Kissaihminen wrote: Sat Mar 30, 2019 5:42 pm Monty Pythonia siteeraten Ja nyt jotain aivan muuta…: Palapeli!
Saat kuvan uhrista, kun ratkaiset helpon palapelin.

KUKA MURHATTU?

Klikkaa tästä palapeliin.

(Palapeli käynnistyy nopeasti, jos tietokoneessa Adobe Flash kuten esim. Tähtisilmän Win10-koneessa. Omassa linux-kannettavassa sitä ei ole, mutta hetken odottelun jälkeen sivu tarjoaa palapelistä HTML5-versiota ja se toimii täysin.)

Lähetä vastauksesi minulle yv-viestillä viimeistään keskiviikkona 3.4. Torstaina Kissa arpoo kaikkien oikein vastanneiden kesken palkinnon, jonka arvo on 10 €. Arvonnan voittaja saa päättää miten hän haluaa rahapalkinnon. (lahjakorttina, lottoriveinä, käteisenä, nimettömänä lahjoituksena luonnonsuojeluun tai vaikka kissoille ;) )
Lhetin vastaukseni eilen yv:nä, mutta lokerosi on täynnä.
Kissaihminen
Posts: 374
Joined: Sat Jan 07, 2012 6:07 pm

Re: Palkintokysymysketju

Post by Kissaihminen »

skoune wrote:Lhetin vastaukseni eilen yv:nä, mutta lokerosi on täynnä.
Oho, näin paljon vastauksia!

Vastasin kaikille ja tyhjensin lokeroni. Nyt siinä on tilaa :)
User avatar
Queen
Posts: 2736
Joined: Sun Dec 11, 2011 10:42 am

Re: Palkintokysymysketju

Post by Queen »

Kissaihminen wrote: Sun Mar 31, 2019 7:56 pm Oho, näin paljon vastauksia!
Vastasin kaikille ja tyhjensin lokeroni. Nyt siinä on tilaa :)
Vastasit kaikille? ÖÖÖÖÖ, et minulle ainakaan :o . En tosin tiennyt mitään vastausta odottaakaan. En tiedä, tuliko vastaukseni perille sitten lainkaan, näkyy se lähetetyissä.
Niin tai näin, tuo palapeli oli tosi kiva juttu. Sinä keksit aina erikoisia kysymyksiä. Kiitos niistä.
Kissaihminen
Posts: 374
Joined: Sat Jan 07, 2012 6:07 pm

Re: Palkintokysymysketju

Post by Kissaihminen »

Queen wrote:Vastasit kaikille?
Ensin teki mieli vängätä vastaan, mutta Ääh:
Yv-viestejä lukiessa huomasin vastanneeni myös sinulle, mutta en ollut painanut sitä tärkeintä eli Lähetä -nappia. Nyt viesti lähti!

Image

Nolottaa ;)
Post Reply