Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Poliisin etsimät kadonneet henkilöt
Post Reply
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by härkä »

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ed-up.html

Tapauksesta on julkaistu kirja , jossa kerrotaan hävittäjien ampuneen koneen alas.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... ULXpVwn8-Q
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
matlockb
Posts: 1701
Joined: Fri Apr 27, 2012 6:30 pm

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by matlockb »

MH370-uutuuskirja esittää villin teorian – omaisilta kritiikkiä

Image
Malaysia Airlinesin lento MH370 katosi maaliskuussa mystisellä tavalla. Kuvassa oleva Boeing 777 -lentokone on samaa tyyppiä kuin kadonnut kone. EDGAR SU

Malesian maaliskuisesta lentoturmasta julkaistaan tänään kirja. Australialaiskustantamon julkaisemassa teoksessa spekuloidaan, että lento MH370 olisi ammuttu vahingossa alas.

Malaysia Airlinesin kone katosi maaliskuun alkupuolella. Koneen uskotaan pudonneen Intian valtamereen, mutta mittavat etsintäoperaatiot eivät ole tuottaneet tulosta.

Tänään ilmestyvän Flight MH370: The Mystery -kirjan kirjoittaja Nigel Cawthorne myöntää, että turman syistä saadaan tuskin koskaan täydellistä varmuutta. Hän nostaa kuitenkin esiin Etelä-Kiinan merellä onnettomuuden aikoihin pidetyn Thaimaan ja Yhdysvaltojen yhteisen sotaharjoituksen, jossa käytettiin hänen mukaansa oikeita ammuksia.

Cawthornen mielestä on epäilyttävää, että Intian valtamerestä ei ole löydetty jälkeäkään koneesta. Hän esittää, että jos kone olisi ammuttu alas, tapauksen tutkijoita olisi voitu johtaa tarkoituksella harhaan turman taustoista.

- Sanotaan, että joku (sotaharjoituksen) osanottaja olisi ampunut lento MH370:n vahingossa alas. Sellaisia asioita tapahtuu. Kukaan ei halua uutta Lockerbie-tapausta (vuonna 1988 tehty pommi-isku, jossa lentokone räjähti ja putosi skotlantilaiseen kylään), joten asiaan sekaantuneilla olisi paljon syitä pysyä hiljaa, Cawthorne kirjoittaa.

Cawthornen mukaan teoriaa tukee alueella työskennelleen öljynporaustyöläisen väite, jonka mukaan hän näki palavan lentokoneen samoihin aikoihin kun MH370 hävisi tutkasta.

Kirjasta kertoo australialaislehti Sydney Morning Herald.

”Liian aikainen julkaisu”

Nigel Cawthorne on erikoistunut historiaa popularisoiviin teoksiin. Hän on kirjoittanut kirjoja muun muassa rikoksista, historiallisista taisteluista ja historian henkilöiden seksisuhteista. Mysteerilennosta on tekeillä myös toinen kirja, jota kirjoittaa ilmailuasioihin erikoistunut kirjailija Christine Negroni.

Australialainen Irene Burrows, joka menetti turmassa poikansa ja miniänsä, kommentoi Sydney Morning Heraldille, että Cawthornen kirjan julkaisuajankohta on hänestä liian aikainen.
- Kukaan ei tiedä, mitä tapahtui, joten miksi kukaan haluaisi julkaista kirjan tässä vaiheessa? hän kysyy.

- Vastauksia ei kerta kaikkiaan ole. Se on musertavaa (uhrien) perheille. Huomenna on kulunut kymmenen viikkoa, eikä mitään (ole löydetty), Burrows kertoi lehdelle perjantaina.

Burrows toivoo, että kadonneesta koneesta löydettäisiin edes pieni pala. Spekulointiin koneen kohtalosta hän ei haluta osallistua.
- Teorioita on niin paljon, että haluan uskoa vain yhtä: että he kaikki olivat tajuttomia eivätkä tienneet, mitä tapahtui.

IS
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 91666.html
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by will »

Vietnamin etelärannikon edustalla olleelta porauslautalta tehty koneen putoamishavainto oli aikaisempien tietojen mukaan etelään lautasta, paikassa, johon olisi ollut n. tunnin lento itään MH370:n viimeisestä tutkahavainnosta. Vietnamin rannikkopuolustuksen ilmoitus koneen putoamisesta taas oli suhteellisen läheltä tutkahavaintoa ja lennon suunniteltua reittiä. US-joukkojen ilmoitus koneen lähettämästä hätäsanomasta ei kerro paikasta mitään. Mahdollisesti Nigel Cawthornen kirjassa on uutta, täsmällisempää tietoa.

Kun pian katoamisen jälkeen luotettavina pidettävistä lähteistä on kerrottu kaksi eri putoamispaikkaa, niin olisiko sotaharjoituksen yhteydessä pudonnut kaksi eri konetta, siviili- ja sotilaskone, ehkä törmättyään toisiinsa?
User avatar
Harriet
Posts: 1164
Joined: Sun Nov 27, 2011 10:42 pm

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by Harriet »

Kyseinen lento ei ole ainoa joka poiki näitä salaliittoteorioita.
Outoa on että lennon reittikin näyttää olevan arvoitus, vaikka vakoilusateliitteja pyörii ympäri maanpalloa.

Lento TW800 on ollut salaliitoteoreettikoiden jatkuva kiinnostuksen kohde. Epäillään että lento ammuttiin alas ohjuksella ja virallinen versio onnettomuudesta ei pidä paikkansa.
Tiedossa on että uutisia ko aiheesta sensuroitiin, jopa Oliver Stonen ohjaama dokumentta aiheesta ABC- kanavalle ei koskaan esitetty.

New Yorkista Pariisiin matkalla ollut Boeing 747 -kone räjähti pian nousun jälkeen ja putosi Long Islandin edustalle 17. heinäkuuta 1996.


http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 56483.html

On mahdollista ettei MH 370 koneetta ei koskaan löydetä, joten spekuloida voi vaikka mistä, vaikka UFO-kaappauksesta. Todisteita kuin mistään päinvastaisesta ei ole. Todennäköisesti sille on kuitenkin tapahtunut ihan jotain muuta kuin että 'hävisi savuna ilmaan'.
Quilty as charged

SEURAA HEJACia TWITTERISSÄ: http://bit.ly/1JUp7t8
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by härkä »

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... athir.html

Malesian entinen pääministeri näyttää lukeneen Harrietin postauksen. :D

PM:n mukaan Perthin alueen etsinnät ovat olleet ajan ja rahanhukkaa.
Edelleen hänen mukaansa CIA Ja Bouing salaavat tietoja.
Kone ei noin vaan "huku".
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by will »

Ocean Shield palaa tutkimusalueelle Australian länsipuolelle pohjan sivukaikuluotauksen jatkamista varten, kun Bluefin21-sukellusrobottiin on vaihdettu tarvittavat osat.
http://www.jacc.gov.au/media/releases/2 ... mr046.aspx
Toukokuun viidentenä ilmoitettiin, ettei koneesta ole löytynyt mitään fysikaalista jälkeä. Siten aikaisempi öljyläikkä lienee ollut jotain muuta alkuperää.

Inmarsatin satelliittidata on jaettu useammalle taholle, joilla ei näy olevan mitään sitä vastaan, että data julkistettaisiin. Halukasta julkisuuteen antajaa ei kuitenkaan ole löytynyt. Datan perusteella pääteltiin, että MH370 päätyi Intian valtamereen, Australian länsipuolelle, eikä minnekään muualle. Jos analyysi olisi ollut väärä, niin datan julkistaja mahdollisesti joutuisi ikävään valoon.
http://www.pprune.org/rumours-news/5355 ... ost8484820

Nyt, matkustajien omaisten vaatimuksesta Malesia aikoo julkistaa datan, jotta sitä voidaan käyttää riippumattomissa analyyseissä.
http://www.cbc.ca/news/world/malaysia-a ... -1.2647781

Dokumentti epäonnistuneen etsinnän syistä:
http://iview.abc.net.au/programs/four-corners

Jotkut asiantuntijat epäilevät happipaloa ohjaamossa.
http://www.iasa-intl.com/folders/mh370/to_4Corners.htm
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by will »

Australian liikenneturvallisuusviraston tiedotussivu:

http://www.atsb.gov.au/mh370.aspx

ja sille linkitetty tiedote etsintäalueen määrittämisestä:

http://www.atsb.gov.au/media/5205507/MH ... tSheet.pdf

Tiedote sisältää kuvan koneen lennon alkuvaiheista, kahdelta tunnilta 16:41 UTC alkaen, ensin lennonjohdon, sitten sotilasilmavalvonnan tutkien näkyvissä, ja toisen kuvan lennon loppuvaiheista, etäisyyksinä (ympyränkaarina) Inmarsatin satelliittiin viimeisten kuuden tunnin aikana, ennen koneen lähettimen vaikenemista 00.19 UTC.

Image

Kuva: Lennon alkuosa tutkahavaintojen perusteella. Lähde: http://www.atsb.gov.au/publications/201 ... mh370.aspx

Image

Kuva: Loppulennon etäisyydet mitattuna Inmarsatin tietoliikennesatelliitin suhteen.
Lähde ATSB:n mediasivut

Ainuttakaan vahvistettua silminnäkijäraporttia ei ole saatu.
the case of MH370:

The aircraft departed Kuala Lumpur at 1641 UTC
The final automatically transmitted position from the aircraft occurred at 17:07 UTC
No radio communications were received from the crew after 17:19 UTC
The final ATC (secondary) radar fix occurred at 17:22 UTC
At 17:25 UTC the aircraft deviated from the planned flight route
The final primary radar fix occurred at 18:22 UTC
The satellite communications log indicated the aircraft continued to fly for another 6 hours
No confirmed eye-witness reports were received
The search in the Australian search and rescue zone commenced on 18 March (10 days after the aircraft went missing)
Raportista ei ilmene, mistä lähteestä on peräisin tutkareitille piirretty käännös suunnitellulta reitiltä uudelle reitille, eikä erityisesti koneen kääntyminen ensin oikealle, kuin väistääkseen. Käännös voisi olla sotilasilmavalvontatutkalta, mutta aikaisemmin sotilaslähteistä on kerrottu, ettei itse käännöstä näkynyt (Malesian) tutkalla. Sen sijaan tutkalla näkyi katoamispaikan suunnasta tullut iso kone, jonka reittiä seurattiin tunnin verran. Koneen otaksuttiin olevan kadonnut MH370. Vietnam on ilmoittanut koneen pudonneen tiettyyn paikkaan Thaimaan lahdella, joten heillä mahdollisesti on ollut tutkakosketus koneeseen.

Inmarsatin yhteysajat lennolle MH370 on julkistettu. Ohessa datadokumentti: kuvaus ja lokitiedot.
http://www.dca.gov.my/mainpage/MH370%20 ... 20Logs.pdf

Edit. Koneen poikkeaminen oikealle lentoreitiltään on näkynyt Flightradar24 ADS-B aineistossa. Vasemmalle kääntymistä sen jälkeen taas ei, koska yhteys koneeseen menetettiin; "kone katosi tutkasta".
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by will »

Hävittäjiä ei lähetetty länteen palaavan koneen perään, koska se oli tulkittu siviilikoneeksi ja siten vaarattomaksi. Hävittäjien lähettäminen toisiasiassa merkitsisi aikomusta tarvittaessa ampua kone alas.

http://www.nst.com.my/latest/font-color ... r-1.601018

Australian länsipuoliselta merialueelta Ocean Shield aluksen kuuntelussa saadut, mustista laatikoista peräisin oleviksi otaksutut akustiset signaalit ovat voineet johtua lähistöllä olleista muista laivoista.
Meren pohjasta ei ole sivukaikuluotauksella löydetty mitään hylkyyn viittaavaa.
http://www.jacc.gov.au/media/releases/2 ... index.aspx
http://www.nst.com.my/latest/font-color ... k-1.608236

Australian länsirannikolla sijaitsevat meribiologinen tutkimusasema ja ydinkokeita seuraava kansainvälinen seismologinen asema ovat yhdistäneet havaintonsa ja kertovat katoamisen aikaisesta mystisestä äänestä, jonka ovat paikantaneet merelle Intian eteläkärjen eteen.

http://www.abc.net.au/news/2014-06-04/c ... al/5500198

Vahtivuorossa ollut naispurjehtija on kertonut nähneensä lentovalottoman, pitkän, oranssilla liekillä hehkuvan ja savuavan lentokoneen Intian valtameren yllä, pohjoisesta etelän suuntaan lentäen, kansainvälisen lentoreitin läheisyydessä, mutta matalalla. Lokitiedot sopivat UN370:n otaksuttuun reittiin ja ne on toimitettu JACC:lle, Australiaan.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -fire.html

http://www.cruisersforum.com/forums/f10 ... 27132.html

http://www.cruisersforum.com/forums/att ... 1401546388

http://www.cruisersforum.com/forums/f10 ... ost1556821


Satelliittiaineiston analysointi jatkuu, kuten myös 40 asteen kaarella tehtävät etsinnät, ainakin seuraavat 12 kuukautta.
Faq: http://www.atsb.gov.au/mh370/frequently ... tions.aspx


Kymmenen päivää MH370:n katoamisen jälkeen Australiassa UFO ja matkustajakone olivat törmätä toisiinsa. Australian sotilasviranomaisten mukaan matkustajakoneesta läheltä havaittu lentävä harmaa sylinteri ei ollut heidän laitteitaan, vaikka kohtaaminen tapahtui alle sata metriä sotilassyistä suljetun ilmatilavyöhykkeen yläpuolella.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Raportti+Lent ... 1770629988
http://www.atsb.gov.au/media/4897226/AO ... 0Final.pdf

Vakoilurakkine?


Thaimaan lahdella meneillään olleeseen sotaharjoitukseen liittyvä vastaava laite olisi törmätessään saattanut tehdä reiän MH370-koneeseen, aiheuttaen amerikkalaistaholta kerrotun matkustamon luhistumisen ja koneen syöksymisen alas.

Edit 13.6.2014
Europassakin matkustajakoneet ovat katoilleet lennonjohdon tutkista sotaharjoituksen aikana. Syyksi epäillään AWACS-tutkavalvontakonetta. Asiaa selvitetään.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Kymmenet+kone ... 2631660443
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by will »

Inmarsatin henkilökunta on laskenut alueen, minne kone olisi voinut päätyä autopilotin varassa. Kaikki satelliittiyhteyden lokitiedot sopivat sinne johtavalle reitille. Alue on viimeiseltä kaarelta eteenpäin, n. tunnin lentomatkan sisällä, lounaaseen Bluefin-21:n aikaisemmasta etsintäalueesta. Uuden etsintäalueen rajoista päätetään parin viikon sisään.
No response was received from the aircraft at 01:15 UTC, when the ground earth station sent the next log on/log off message, indicating that the aircraft was no longer logged on to the network, it added.

Therefore, at some time between 00:11 UTC and 01:15 UTC the aircraft was no longer able to communicate with the ground station – consistent with the maximum time the aircraft was able to fly, the article concluded.
http://www.inmarsat.com/news/malaysian- ... s-uk-aaib/
http://www.bbc.com/news/science-environment-27870467
http://www.hs.fi/ulkomaat/Brittil%C3%A4 ... 2971075497

Aiheesta on tunnin ohjelma kanavalla BBC Two tänään klo 21 BST
http://www.bbc.co.uk/programmes/b047czkj
"Where is MH370, Inside story"
User avatar
itäviitta
Posts: 579
Joined: Wed Dec 14, 2011 6:30 pm
Location: Vesistö

Re: Lento MH 370 Kuala Lumpur- Beijing 3 / 2014

Post by itäviitta »

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... ntent=site

Ilmailuasiantuntija esitti uuden teorian MH370-lennon katoamisesta

Julkaistu: 11.10.2014 4:02

MYSTEERIKONE Kuala Lumpurista Pekingiin maaliskuussa matkalla olleen Malaysian Airlinesin MH370-lennon katoamisesta on esitetty uusi teoria.
Yhdysvaltalaismedia CNN:n ilmailuasiantuntijana työskentelevä Miles O'Brien pitää mahdollisena, että lentokone otettiin hallintaan ohjaamon ulkopuolelta kesken lennon.
Tätä teoriaa tukee hänen mielestään se, että luukku, mistä käsin Boeing 777 -lentokoneen hallintalaitteisiin on mahdollista päästä käsiksi, sijaitsee koneen käytävällä valvomattomassa tilassa.

- Jos kyseiseen osastoon pääsee käsiksi, voi helposti aiheuttaa ongelmia lentokoneen miehistölle, sulkea eri järjestelmiä tai ottaa koko lentokoneen hallintaansa, O'Brien luettelee.

O'Brien kertoo, että luukku, josta lentokoneen kriittisiin järjestelmiin on mahdollista päästä käsiksi, on tarkoitettu huoltotoimenpiteiden suorittamista varten.

- Jos näihin järjestelmiin pystyy murtautumaan, koneen hallintaan vaikuttaviin ohjelmiin pystyy tekemään muutoksia - varsinkin jos on vähääkään asiantuntemusta. Lentokone ei ole oikeastaan sen kummallisempi kuin tietokonepeli, O'Brien muistuttaa.
O'Brienin mielestä MH370-lennon viimeiset tunnetut liikkeet Malesian tuntumassa kielivät melko suurella varmuudella siitä, että koneen katoamisessa on ollut tahallisuuden aineksia.

- Se on melko varmaa, vaikka emme pysty sanomaan varmasti vaikutettiinko koneen kulkuun ohjaamosta vai sen ulkopuolelta, hän sanoo.
O'Brien kuitenkin korostaa, että koneen katoamisesta on esitetty useita eri teorioita. Yhtäkään näistä ei ole vielä pystytty todistamaan oikeaksi, sillä maaliskuussa kadonnutta lentokonetta ei ole vielä löydetty.
Kierrä minut rannan puolelta
Post Reply