Tavanomaista vaihtoehtoisempi Bodom-keskustelu

Vaihtoehdot ratkaistuina pidettyihin rikoksiin ja onnettomuuksiin, salaliittoteoriat
monoliitti
Posts: 573
Joined: Tue May 30, 2017 4:04 pm

Re: Tavanomaista vaihtoehtoisempi Bodom-keskustelu

Post by monoliitti » Mon Nov 04, 2019 9:25 pm

Ennen n.s metsienmiehiäkin oli ajoittain rakennustöissä. Aake Jermo kirjoitti ,ettei kaikista vesilaitostyömaalla työskennelleistä pystytty laatimaan kattavaa luetteloa. Jotkut voineet pitää majaa läheisessä metsässä. Muutaman kilometrin päässä tehtiin nykyistä Turun väylää. Siellä oli parakkimajoituksessa monenlaista väkeä ,monet helluntaipyhätkin siellä.


Eks-EkstroVertti
Posts: 2016
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Tavanomaista vaihtoehtoisempi Bodom-keskustelu

Post by Eks-EkstroVertti » Mon Nov 04, 2019 10:08 pm

Arvelen, että vedenpuhdistuslaitokset saattoivat kiinnostaa alan miehiä (miksei naisiakin) prosessiin liittyvien kemikaalien takia. Myös laajamittainen salakauppa saattaa tulla kyseeseen. Mestauspaikan läheltä löytyi tyhjien flindojen varastointijemma, etten sanois jopa, että putelimesta. Etelämpänä ehkä joku kaupitteli eräänlaista korpikuusen kyyneltä.
uros Pitbulli ja sillä läsi.
Puri puli puldogi, Poika. Jäi Veliä, veriä, vesiä, kenkä π
Jori georg hat
Hoh, rt-nero! En näe, isännissä
yks jolla R-vika
Sepi oli matki
massa
Kenraali armeijassa 2div 7ryk
Siis an mäki, kivi navan alla.
Käyrä päässä.

Kummitus
Posts: 122
Joined: Tue Jul 23, 2013 5:52 pm

Re: Tavanomaista vaihtoehtoisempi Bodom-keskustelu

Post by Kummitus » Mon Nov 04, 2019 10:46 pm

Kivilahtihan epäili jossain lehtihaastattelussa kello kuuden miestä vesilaitoksen työnjohtajaksi, joka oli tullut aamulenkiltä hiessä ja oli tehnyt "oudon liikkeen" (jonka on arveltu olevan ehkä itsensäpaljastelua). Minfossa aikanaan oli väite, että Kivilahti olisi sanonut, että "tämä vesilaitoksen työnjohtaja vihasi vielä enemmän telttailijoita", kuin kioskimies. Tuohon jälkimmäiseen kannattaa suhtautua varauksella.

Eks-EkstroVertti
Posts: 2016
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Tavanomaista vaihtoehtoisempi Bodom-keskustelu

Post by Eks-EkstroVertti » Mon Nov 04, 2019 10:53 pm

^En tiedä onko Kivilahdilta koskaan kysytty suoraan, että mitä se "outo liike" tarkalleen ottaen tarkoitti. Oliko se häntä jotenkin pelottanutkin, ehkä? Tuskin v-esimies nyt mitään voltteja siinä mennessään heitteli, vai oliko asia ehkä sittenkin tavallaan juuri niin? Kivilahti ei kertomansa mukaan ollut koskaan käynyt murhaniemessä. Ei siis ikinä.

Murhaaja oli hyvin todennäköisesti kiinnostunut kaikenlaisista lesteistä. Mahdollisesti myös läsi puli, eli esim. juova deeku, puusepänlakkaa kittaava turpavärkiltään karvaton, tai kiiltävän kaljun omaava hyppelehtien kävelevä keski-ikäinen hampuusi.

https://www.youtube.com/watch?v=NmemgGfWkJU
uros Pitbulli ja sillä läsi.
Puri puli puldogi, Poika. Jäi Veliä, veriä, vesiä, kenkä π
Jori georg hat
Hoh, rt-nero! En näe, isännissä
yks jolla R-vika
Sepi oli matki
massa
Kenraali armeijassa 2div 7ryk
Siis an mäki, kivi navan alla.
Käyrä päässä.

Eks-EkstroVertti
Posts: 2016
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Tavanomaista vaihtoehtoisempi Bodom-keskustelu

Post by Eks-EkstroVertti » Fri Nov 08, 2019 9:26 pm

Väkisinkin tässä kohtaa tulee mieleen, että kuolemain jälkeiset "lavastukset", sisältäen mm. anastukset ja teräaseella tökkimiset, olisivat lasten käsialaa.
On myös kummallista, jos kukaan muu kuin minä ei muka näe laulukirjan lappusen tekstissä olevan "5 pnä" (virallinen tulkinta) jatkuvan... Sitä seuraavat kirjaimet ennen "Petkellaa" ovat alkuperäisessä, muokkaamattomassa kuvassa varsin selvästi nähtävissä kuvaa suurentamalla.
Mielestäni siinä seisoo itse asiassa hyvinkin selvästi, että "5proliiseja". Vaihtoehtoisesti "5proidi se ja".
Voi olla myös "5proideja" tai "5p noviiseja".
Se V voisi viitata ^ mm. Viidenteen herätysliikkeeseen, eli uuspietismiin, viidesläisyyteen, viitoslaisuuteen, femmalaisuuteen, joka:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Viides_her%C3%A4tysliike

"Radikalismin ja siitä seuranneen uusvasemmistolaisuuden nousu aiheuttivat uuden herätyskristillisyyden aallon. Suomalaisen yhteiskunnan elämäntapa sekä sen rakenteelliset ja aatteelliset muutokset näyttivät uhkaavan kristillistä elämäntapaa. Vasemmistoradikalismi oli vallannut ylioppilaskunnat, joten erityisesti kristillinen ylioppilasliike koki herätyksen. Kristillinen ylioppilasliike alkoi vaatia huomion kiinnittämistä maailmanlaajuisiin yhteiskunnallisiin ongelmiin perinteisten opillisten kysymysten pohtimisen sijaan. Uutta herätyskristillistä linjaa edustavat ajautuivat Muroman ja Suomen Raamattuopiston piiriin.

Tilanne johti Suomen Evankelis-luterilaisen Ylioppilaslähetyksen perustamiseen vuonna 1964. Ylioppilaslähetyksessä oli voimakas lähetysnäky sisä- ja ulkolähetyksiin ja se suhtautui kriittisesti kansankirkkoon sekä ekumeniaan. Ylioppilaslähetys solmi yhteyksiä samanmielisiin opiskelijajärjestöihin maailmalla ja sen suhteet Suomen kristilliseen ylioppilasliittoon olivat erittäin kireät.

Pian Ylioppilaslähetyksen perustamisen jälkeen syntyivät Suomen Evankelis-luterilainen Nuorisolähetys ja Lapsilähetys, joiden yhdyssiteeksi perustettiin vuonna 1964 sanomalehti Uusi Tie, jonka tarkoituksena oli toimia evankelioimistyön välineenä sekä taistella kirkossa ja yhteiskunnassa esiintyvää epäraamatullisuutta vastaan."

(lainattu Wikipediasta suoraan)

Jokin monille hieman outo liike nousi siis "ylös yo:lla". Ai ei vai? No kylhä nous.

Joka tapauksessa virallinen tulkinta on siinäkin kohtaa täysin virheellinen, koska sanaa ei ole haluttu ottaa huomioon kokonaisuudessaan. Kirjoitus on väärennetty.
uros Pitbulli ja sillä läsi.
Puri puli puldogi, Poika. Jäi Veliä, veriä, vesiä, kenkä π
Jori georg hat
Hoh, rt-nero! En näe, isännissä
yks jolla R-vika
Sepi oli matki
massa
Kenraali armeijassa 2div 7ryk
Siis an mäki, kivi navan alla.
Käyrä päässä.

Eks-EkstroVertti
Posts: 2016
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Tavanomaista vaihtoehtoisempi Bodom-keskustelu

Post by Eks-EkstroVertti » Sun Nov 10, 2019 2:51 pm

"Kysyttäessä hammasklinikalla vuonna 1960 tehdyistä tutkimuksista ja niihin liittyvien asiakirjojen merkinnästä, jonka mukaan leukavammat olisivat Gustafssonin itsensä kertoman mukaan tulleet aamulla hänen herättyään, hän sanoo, ettei muista sellaista." (Etp. 26.4.2004, s. 5)

Voitaisiin siis kysyä, oliko Gustafssonin "helluntaiaamuna kokema herätys" ei pelkästään fysikaalinen, vaan ehkä peräti myös sielullinen pakkokokemus. Tapahtumaan liittyisi etiketin mukaisesti Martti Kolin näkemä vesiastia, mahdollinen raahausyritys veden äärelle osoittautui kenties liian hankalaksi tavaksi toteuttaa sakramentti.

Miten on, onko kellään muistoa aamukasteesta Hästbergetissä, tai sen vieressä. Oliko paikkakin siinä mielessä pyhä.

Tunnustuksiin uskovien tulisi selvittää itselleen mikä merkitys anteeksipyynnöllä ja -annolla on esim. Tuomisen kohdalla.
Karl Valdemar Gyllströmin syyllisyydestä varmoja olevien sopisi pohtia Berner Oy:n lupaamaa palkkiota jne.
uros Pitbulli ja sillä läsi.
Puri puli puldogi, Poika. Jäi Veliä, veriä, vesiä, kenkä π
Jori georg hat
Hoh, rt-nero! En näe, isännissä
yks jolla R-vika
Sepi oli matki
massa
Kenraali armeijassa 2div 7ryk
Siis an mäki, kivi navan alla.
Käyrä päässä.

User avatar
will
Posts: 2209
Joined: Tue Oct 11, 2011 10:47 am
Contact:

Re: Tavanomaista vaihtoehtoisempi Bodom-keskustelu

Post by will » Sun Nov 10, 2019 4:04 pm

Onko jossain suomalaisessa yhteisössä tapana rituaalisesti pestä syntejä tai vastuuta pois vedellä kuten esim. P.Pilatuksen kerrotaan tehneen?

Eks-EkstroVertti
Posts: 2016
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Tavanomaista vaihtoehtoisempi Bodom-keskustelu

Post by Eks-EkstroVertti » Sun Nov 10, 2019 4:13 pm

Mitä luulet? Toki... Mutta oliko myös Hans Assmannin käsipesu ja muu käytös sairaalassa vertauskuvallista puhdistautumista? Tai paremminkin...ivaamista.

Korpelalaiset ainakin pesivät toistensa peräaukkoja ja häpyalueita veteen kastetulla pullasudilla. En tunne ko. rituaalin taustaa, jonkinlainen puhdistautumis- ja pyhittämisriittihän se oletettavasti on ollut.

Aina paikallaan:

https://www.youtube.com/watch?v=myB2XFzJjbs

"Metsästä tulevan mustan ojan vesi virtaa kiivaasti"

-Antti Hyry-
uros Pitbulli ja sillä läsi.
Puri puli puldogi, Poika. Jäi Veliä, veriä, vesiä, kenkä π
Jori georg hat
Hoh, rt-nero! En näe, isännissä
yks jolla R-vika
Sepi oli matki
massa
Kenraali armeijassa 2div 7ryk
Siis an mäki, kivi navan alla.
Käyrä päässä.

User avatar
will
Posts: 2209
Joined: Tue Oct 11, 2011 10:47 am
Contact:

Re: Tavanomaista vaihtoehtoisempi Bodom-keskustelu

Post by will » Sun Nov 10, 2019 5:18 pm

Olisi pesty kädet ja moottoripyörä, kun sivulliset joutuivat kärsimään. Mutta mikä jengi?
Entä ulkomailla, oliko Lothringenin ristin tunnustajilla sellaisia tapoja?

Eks-EkstroVertti
Posts: 2016
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Tavanomaista vaihtoehtoisempi Bodom-keskustelu

Post by Eks-EkstroVertti » Sun Nov 10, 2019 6:20 pm

"Kotimaisista lestasuuntauksista" ehkä vielä:

Kartanolaisilla oli erikoisia puusiunauksia, esim. "mantelipuusiunaus" sekä "sypressipuun siunaus". Sekä vain liikkeen sisäpiirin tuntema "Kristallikadun siunaus". Siitä ole olemassa minkäänlaisia kirjallisia kuvauksia, se säilyi siis salaisuutena. Muihin historiallisiin tapahtumiin liittyen voisi arvata lasinsirpaleiden kuuluvan kristallisoitumiseen jollain tavalla.

Mutta "alttarisiunauksen" sisältöä valaisee:

"Puhdistaakseen liikkeen jäsenet sukupuolisista himoista kartanolaisuuden johtajat ottivat käyttöön kyseenalaista kuuluisuutta saaneen seremonian, alttarisiunauksen. Liikkeen käsityksen mukaan uskovan ihmisen ruumis oli Jumalan temppeli, ja ruumiin keskellä olevat sukuelimet olivat tämän temppelin alttari. Alttari piti puhdistaa, jotta koko ruumis voisi olla puhdas synnistä ja lihanhimosta.

Alttarisiunaus pantiin toimeen yleensä yöaikaan, ja siinä Alma Kartano saattoi siunattavan liikkeen toisen johtajan, Tilda Reunasen, vuoteeseen. Tilda asetti toisen kätensä siunattavan pään päälle ja toisen tämän sukuelimille (naisilla vatsan päälle) ja siunasi tämän, jotta himot kuolisivat ja siunattava olisi puhdas. Samaan aikaan liikkeen muut jäsenet rukoilivat huoneen ulkopuolella kovaan ääneen, jotta siunattavan himot kuolisivat. Liikkeen alkuaikoina siunauksia annettiin kaikille liikkeen jäsenille, myöhemmin vain sisäpiirille. Näissä siunauksissa oli pedofiilisia piirteitä, minkä vuoksi seremonioista kiellettiin kertomasta lahkon ulkopuolisille".

Myös:

"Kartanolaisten käyttämässä keinossa haureuden syntiä vastaan nuori tyttö asettui makaamaan sängyn päälle alastomana ja sitten alaston toistasataa kiloa painava Tilda Reunanen asettui makaamaan hänen päälleen. Tällä tavalla sanottiin lihan himojen kuolettuvan. Alaikäiset lapset joutuivat saunottamaan ja vihtomaan Alma Kartanoa, joka makasi lauteella alastomana, ja tähän saunotukseen liittyi lasten seksuaalista hyväksikäyttöä"

Ja:

"Kartanolaiset harjoittivat rangaistusta nimeltä ”Jumalan kivi”. Tämä merkitsi, että joko Alma Kartano tai Tilda Reunanen asettui makuulle niskuroivan tai muuten rangaistusta kaipaavan yhteisön jäsenen päälle, samalla kehottaen tätä parannukseen. Näin synnintekijä sai tuta päällään Jumalan vihan painon.

Lalli-lehdessä 1950-luvulla julkaistujen kirjoituksien pohjalta kootun ”Kartanolaisuus”-vihkosen mukaan Jumalan kiveen liittyi myös eroottisia piirteitä. Sen mukaan yhteisöön liittynyt mies riisuttiin alastomaksi, yksi nainen alastomana istui hänen lantioidensa kohdalla ja toinen rinnan päällä, muiden kartanolaisten katsellessa vieressä, ja sitten Tilda Reunanen siunasi miehen sukupuolielimet kädellään. Samainen lehtinen kertoi myös joidenkin kartanolaisten saaneen Jumalan kiven yhteydessä pysyviä ruumiillisia vammoja..."


Uiminen oli ehdottomasti kielletty, myös sen opetteleminen oli suuri synti. Leikkiminen ja jopa hymyileminen oli etenkin lapsilta kiellettyä. Seksi myös avioliitossa oli syntiä. Lasten jatkuva piiskaaminen katsottiin huoriintumista ennaltaehkäiseväksi velvollisuudeksi. Vessakäyntejä vahdittiin. "Siveysvöitä" käytettiin. Lapsisaarnaajia koulutettiin kärsimyksen kautta, heitä seisotettiin myös pakkasessa. Aivopesun jälkeen he olivat valmiita pieksemään vanhempiaan, jotka olivat aikeissa erkaantua liikkeestä (kts/lue ao. gradu)
Makkaran syöminen oli perkeleestä itsestään.

Ennen kuolemaansa (1965) Tilda "Piiku" Reunasen kerrotaan todenneen hieman samoin kuin Assmanninkin:

”Kyllä olen niin montaa ihmistä pettänyt, mutta nyt on liian myöhäistä."

Kartanolaisia oli enimmillään maassamme n. 200. Liikkeen myötäilijöitä lienee kuitenkin ollut paljon enemmän mm. Satakunnassa. Liike kokosi ympäri maata järjestämissään seuroissa parhaimmillaan tuhatpäisen kuulijakunnan. Vuonna 1959 kartanolaisia mainitaan olleen 62. Nykyisin liikettä yleisen käsityksen mukaan ei ole enää olemassa. Varmaa se ei kuitenkaan ole.

Kartanolaisuudesta enemmän tietoa haluaville:

https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/ ... sAllowed=y

Jos onnettomuusteoria pitää paikkansa, telttaan törmääjän tulisi nähdäkseni olla johonkin yleisempään lahkoon kuuluva moottoripyöräpoliisi.

Mikäli vilpittömästi selvänäköisyyteen haluaa uskoa, voi yhtä hyvin uskoa, että Gerard Croiset oli aikaansa edellä ja hänen näyissään sotkeutuivat toisiinsa Bodomin ja Ulvilan yksityiskohdat.

Hillevi Lahtinen oli Kai Vähäkallion serkku, mutta kyseinen Kai Vähäkallio oli kai Kai Vähäkallion isä Kai Väinö Vähäkallio.

Hajallisia huomioita: Ennen hälytyksen tehnyttä Esko Johanssonia niemelle oli saapunut Sippolan Liikkalasta kotoisin ollut valtion virkamies, ent. asemapäällikkö Sigurd "Siiku" ja "Sigge" Oma Veli Vuolasmaa, joka vaikuttaa olevan sukua Ruohosille, jotka esiintyvät Bodomin jutun yhteydessä. Kartanolaisuuden vahvoihin mutta harvoihin kannatusalueihin lukeutui juurikin Liikkalan kylä Sippolassa (nyk. parisataa asukasta). Kartanolaisuuden perustaja ja ylin johtaja, Alma Kartano, asui ja kuoli siellä. Kartanolaisia asui myös mm. Kangasniemellä ja Laviassa. Vuolasmaan kuulusteluissa esittämät aikataulut eivät täsmää Timperin kertomiin, mikä hieman ihmetyttää. Semminkin, kun ottaa huomioon hänen koulutuksensa/ ammattinsa.
uros Pitbulli ja sillä läsi.
Puri puli puldogi, Poika. Jäi Veliä, veriä, vesiä, kenkä π
Jori georg hat
Hoh, rt-nero! En näe, isännissä
yks jolla R-vika
Sepi oli matki
massa
Kenraali armeijassa 2div 7ryk
Siis an mäki, kivi navan alla.
Käyrä päässä.

Post Reply