Kadonnut Piia Ristikankare, 15v. Piikkiö v. 1988

Selviämättä jääneet katoamistapaukset
Post Reply
User avatar
PinkCatz
Posts: 90
Joined: Wed Nov 30, 2011 11:00 pm
Location: Desperation

Re: Kadonnut Piia Ristikankare, 15v. Piikkiö v. 1988

Post by PinkCatz »

Aika erikoista ettei poliisi ole tätä alunperin tuonut esille että Piiasta on varma näköhavainto Pontelan Discolta..

Mutta kun Härkä kysyit tuota Pontelan sijoitusta niin todella lähellä se on. Jos osoitetiedot ovat edelleen samat kuin silloin niin se sijoittuisi kartalla seuraavasti:
Screenshot_20170806-125102.png
Screenshot_20170806-125102.png (137.25 KiB) Viewed 1702 times
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
User avatar
skoune
Posts: 1145
Joined: Sun Jul 08, 2012 9:34 am

Re: Kadonnut Piia Ristikankare, 15v. Piikkiö v. 1988

Post by skoune »

PinkCatz wrote:Niin, tuon nuorimman pojan itsemurhassa on kyllä miettimisen aihetta..

...
Se onkin sitten toinen asia jos poika on kuullut että jotain on tapahtunut Piialle "kotona". Tai että jotain on kovasti peitelty.. Se on varmasti asia joka kuormittaa ihmistä..varsinkin jos on tekijänä kyse läheisestä ihmisestä.

Myös äidin alkoholin käytön vaikutuksia mietin..Vaikutuksia sikiön kehitykseen. Toki en tiedä onko Gunilla edes juonut odotusaikana, mutta toki vauva-ajan hoidossa tai käsittääkseni paremminkin hoitamatta jättämisellä on saattanut olla vaikutusta..

Tai sitten voi olla jokin aivan muu syy mikä ei liity tapaukseen mitenkään..
...mutta jos perhe on ollut ns. kuitenkin lähtökohtaisesti normaali niin on se aika kova paikka ollut Heikille että ensin tytär katoaa maan nielemänä ja sitten myöhemmin poika tekee itsemurhan..Todella surullista.

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Toivoisin, että keskustelisitte näistä asioista suljetussa osastossa. Keskustelette myös elossa olevista ihmisistä eikä kaikki keskustelussanne esille tullut ole mielestäni oikein "korrektia" !
User avatar
PinkCatz
Posts: 90
Joined: Wed Nov 30, 2011 11:00 pm
Location: Desperation

Re: Kadonnut Piia Ristikankare, 15v. Piikkiö v. 1988

Post by PinkCatz »

Oukei..

Tämähän on puhdasta spekulaatiota jossa on myös faktoja seassa. Niinkun rikosaiheisilla foorumeilla yleensä keskustellaan..

Mikä omassa kirjoituksessani ei ole ollut korrektia?

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
User avatar
skoune
Posts: 1145
Joined: Sun Jul 08, 2012 9:34 am

Re: Kadonnut Piia Ristikankare, 15v. Piikkiö v. 1988

Post by skoune »

PinkCatz wrote:Oukei..

Tämähän on puhdasta spekulaatiota jossa on myös faktoja seassa. Niinkun rikosaiheisilla foorumeilla yleensä keskustellaan..

Mikä omassa kirjoituksessani ei ole ollut korrektia?

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Minusta se, että ollaan varmoja, että sen nuoremman pojan kuolema oli itsemurha ja sitten mietitään syitä siihen. Kuten mahdollinen äidin alkoholinkäyttö jne. - Ainakin isä Heikki on vielä elossa, toivottavasti hänellä ei ole nettiä...
User avatar
PinkCatz
Posts: 90
Joined: Wed Nov 30, 2011 11:00 pm
Location: Desperation

Re: Kadonnut Piia Ristikankare, 15v. Piikkiö v. 1988

Post by PinkCatz »

No minä ainakin käsitin että on varmaa tietoa se että poika teki itsemurhan.. Minä en ollut aikaisemmin asiasta kuullut.

Minusta on luonnollista se että tilanteen/tapauksen huomioon ottaen tämä (mahdollinen) itsemurha aiheuttaa mietiskelyä ja pohtimista syistä ym.

Mitä äidin alkoholin käyttämiseen tulee..minusta se on aika vahvasti ja varmasti noussut esiin että äidin alkoholin käyttö oli merkittävää..
Ja koska käsittääkseni aviero oli tullut (mm. alkoholin takia) niin nopeasti lapsen syntymän jälkeen niin siitä nousi epäily että mahdollisesti alkoholi oli saattanut olla mukana jo raskausaikana..

Ehkä, mahdollisesti..en tiedä! Niin kun tuolla aiemmin sanoinkin.


Mutta se että äiti käyttää reippaammin alkoholia odotusaikana niin se on käsittääkseni jonkinlainen faktakin että sillä on vaikutusta sikiön kehitykseen.

Minulla itselläni on valtava kunnioitus kaikkia kadonneita ja kadonneiden omaisia ja heidän suruaan kohtaan ja en todellakaan tarkoituksella halua loukata ketään..

Mutta, kun nyt näillä foorumeilla liikutaan ja keskustellaan niin mielestäni sillon on ihan luonnollista keskustella ja spekuloida näistä asioista.
Mielestäni minä en ole esim. mitään omaa spekulaatiota tuonut faktana esille (?)

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
User avatar
skoune
Posts: 1145
Joined: Sun Jul 08, 2012 9:34 am

Re: Kadonnut Piia Ristikankare, 15v. Piikkiö v. 1988

Post by skoune »

PinkCatz wrote:...
Mielestäni minä en ole esim. mitään omaa spekulaatiota tuonut faktana esille (?)

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
No esimerkiksi minä pahoittaisin mieleni, jos minun talostani laitettaisi kuvia nettiin ja mietittäisi, miksi talo on siinä kunnossa kuin on. Tosin kuvasi näkyvät vain tänne kirjautuneille, mutta spekut kyllä kaikille.
Lopetan keskustelun tästä tähän. Eihän minun ole pakko tulla näitä lukemaan.
User avatar
PinkCatz
Posts: 90
Joined: Wed Nov 30, 2011 11:00 pm
Location: Desperation

Re: Kadonnut Piia Ristikankare, 15v. Piikkiö v. 1988

Post by PinkCatz »

Niinkun Queen tuolla aiemmin mainitsikin niin kuvat ovat olleet lehdessäkin jo vuosia aiemmin..luulen että lehtien tekemät jutut ja mm. Ylen Kadonneet-jakso on saavuttanut paljon enemmän yleisöä kuin minun pari kuvaani..(jotka, niinkun sanoitkin, näkyvät vain kirjautuneille)

Eräässä lehtijutussa mm. mainittiin jotain näin että talossa "aika tuntuu seisahtaneen" jota itsekin lainasin tuolla aiemmin..mielestäni huomio talon lohjenneesta rappauksesta kuuluu melko hyvin tuohon lauseen kategoriaan.

Mutta edelleen..kun näillä palstoilla liikkuu, mielestäni spekulaatiot ja keskustelut kuuluvat tänne..ja tämä on siisti palsta (vertaa murha.info/Suomi24)

Kaikki kunnioitus edelleen Heikille & läheisille.

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Kadonnut Piia Ristikankare, 15v. Piikkiö v. 1988

Post by härkä »

No hyvä. Tuo kuvake hahmottaa talon sijainnin Pontelaan nähden .
( Ei ole tullut koskaan talolla , eikä Pontelan pihassa käytyä. ) Helsingintietä aikoinaan ajoin useastikin.
Tuo Vexfordin sanomahan on anonyymin nimimerkin sanoma , mutta luotettavan oloinen. Kun useampikin olisi Pian nähnyt.

Onhan ko. talo ollut esillä mediassa aiemminkin ja isä Heikki on antanut haastatteluja sieltä.
Äidin alkoholismi ja muutto kotoa jne. , ovat myös olleet yleisesti tiedossa.
Näkisin asioista voitavan keskustella asiallisella tasolla. Tämähän keskustelu jos mikä, on asiallista. :D
Mehän emme juurikaan tongi epäasiallisuuksia. Pois se meistä.

Kyllä sinne paikan päälle pitää varmaan minunkin mennä.
Minähän muuten yritin kovasti tavoittaa Vexfordia , mutta hän ei reagoinut.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
Queen
Posts: 2736
Joined: Sun Dec 11, 2011 10:42 am

Re: Kadonnut Piia Ristikankare, 15v. Piikkiö v. 1988

Post by Queen »

Heikki Ristikankare itse on tuonut esille monissa haastatteluissa Gunillan alkoholin käytön. Se ei ole ollut mikään salaisuus, joten minusta asiasta voi kyllä puhua, sillä ei ole kokonaan pois sekään mahdollisuus, että tällä seikalla olisi tekemistä Piian katoamisen kanssa. Olet skoune itsekin tätä pohtinut rikospalstalla. Onhan yksi mahdollisuus, että esim. äidin ryyppykaverit ovat tehneet Piialle jotakin.

Monista rakennuksista, joista ihmisiä on kadonnut, on ollut kuvia netissä ja lehdissä, muutaman mainitakseni esim. Hauhian, Matilaisen, Käkelän ja Laitisen tapaukset, puhumattakaan henkirikostaloista. Se nyt vaan on nykypäivää, että asioita tuodaan julki. Ja kuten edellä on todettu, Heikki Ristikankare on itse talonsa edustalla ja talossa sisällä antanut haastatteluita. Hän ei ole kieltänyt toimittajaa kuvaamasta taloa tai ei ainakaan ole asiasta meteliä nostanut, kun kuva on lehteen tullut. Ehkäpä Heikki on ajatellut, että kuvasta saattaisi olla apua Piian etsinnöissä, jospa joku talon kuvan nähtyään muistaisi jotakin.

Itsemurhista on keskusteltu siinä missä tapoista, murhista ja onnettomuuksistakin. Voin kertoa, että olen melkoisen varmalta taholta kuullut, että Kalle-veli päätyi itsemurhaan. Kukapa niitä syitä tietäisi, mutta eikö tämä ole vähän jeesustelua, ettei asioista voitaisi puhua niiden oikeilla nimillä ja etteikö katoamispaikalla käynyt henkilö saisi panna kuvia nettiin?

Löysin tuon polkupyöräepisodin: 25.-26.5-2013 Ilta-Sanomissa mainittiin Heikki Ristikankareen kertoneen näin:
-Kunnantalollakin sanoivat, että Gunilla oli pyöräillyt humalassa pienin poikamme tarakalla, Heikki Ristikankare huokaa.
-Vähissä olivat ne kerrat, kun äiti lapsiaan pesi. Minä heitä hoidin.
Tekstissä kerrotaan vielä: "Lopulta, ennen Piian katoamista, pariskunta erosi. Lapset jäivät isälle, äiti muutti pois. 20 vuotta sitten kuollut äiti ei saanut edes lastensa tapaamisoikeutta". (Queenin huomautus: Gunilla kuoli 1992)
-Minua hän Piian katoamisesta syytti, tietenkin, Heikki Ristikankare sanoo.

Härän kertomiin näköhavaintoihin viitaten tuossa lehtijutussa on jännä kohta:

Tapausta murhana tutkiva keskusrikospoliisi pitää autoteoriaa hyvin mahdollisena.
-Tätä tukee se, ettei Piiasta ole yhtään havaintoa sen jälkeen, kun hän lähti kotoaan. Piikkiössä oli tuolloin ihan Piian kodin vieressä disko, jossa oli paljon porukkaa. Luulisi, että joku olisi nähnyt, kertoo rikoskomisario Kimmo Heinonen.

On siis merkillistä, että rikoskomisario Heinonen on edelleen ollut sitä mieltä, ettei kukaan ole Piia nähnyt!
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Kadonnut Piia Ristikankare, 15v. Piikkiö v. 1988

Post by härkä »

^
Tuo voi johtua siitä, ettei poliisin ensimmäisissä kuulemis raporteissa ole mainintaa havainnoista Pontelan pihalta.
Wexfordin postauksesta saa käsityksen , ettei poliisi olisi ottanut vakavasti noita näköhavaintoja ?
Tämä on puhtaasti oma olettamani.
Jos havaintoja ei ole merkattu tutkinnan alkuvaiheessa , ei poliisi myöhempänä ajankohtana voi niihin tukeutua.
Tuo voisi olla syy nykytutkinnan sanomaan ?

Kokonaan eri asia on , miksei poliisi sitten 1988 noita havaintoja mukaan lukenut ?
Pidettiinkö noita nuoria jotenkin " epäluotettavina " ?
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
Post Reply