Aili Sarpio, Heinola 1988

Selviämättä jääneet katoamistapaukset
User avatar
skoune
Posts: 1145
Joined: Sun Jul 08, 2012 9:34 am

Re: Aili Sarpio, Heinola 1988

Post by skoune »

Eks-EkstroVertti wrote: Sat Nov 21, 2020 5:26 pm ...
Mielestäni jälkien tulisi antaa edes jonkinlaista osviittaa siitä, missä sijaitsee se lopullinen kaikenkattava kokonaisjäljettömyys, mihin jäljettömiin kadonnut katosi. ..
Mistä sinä tiedät mitä jälkiä Aililta jäi. Kuin esimerkiksi Aili ehkä luiskahti portaat alas ja taittoi niskansa, niin tossut lähti jalasta. Henkilö joka hänet löysi ei tietenkään jättänyt tossuja jäljiksi..Tämä on ihan hypoteettinen mietelmä ;) Periaatteessa kylläkin kadonneitten jälkiä saatetaan piilottaa.
Eks-EkstroVertti
Posts: 3083
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Aili Sarpio, Heinola 1988

Post by Eks-EkstroVertti »

^Yllä irrallisena kokonaisuudesta lainaamassasi virkkeessä pohdin jäljettömiin katoamisen käsitettä ja niitä ehtoja, joiden täyttyessä voidaan puhua jäljettömiin katoamisesta. Voi toki olla, että Aililta jäi sairaalaan hänen katoamisensa suuntaan viittaavia jälkiä, mutta ne eivät ilmeisestikään ole olleet riittäviä johtaakseen hänen löytymiseensä. Oletko asiasta samaa mieltä?

Mahdolliseen kysymykseesi ilman kysymysmerkkiä, tai toteamukseesi vastaan toteavasti, että en tiedä mitään jälkiä jääneen, ja olen tietämättömyydestäni ko. asian suhteen tietoinen ja olen sen tiedon täällä jakanut. Tiedätkö sinä sitten Ailin mahdollisesti jättämistä jäljistä jotain?

Olen samaa mieltä kanssasi, että Aili Sarpion katoamiseen voi liittyä rikos. Pidän sitä jopa tilastollisestikin todennäköisenä.

Muuten olen sitä mieltä, että hänen katoamiseensa liittyy ratkaisevalla tavalla nykoppimainen henkilö.

Tämä jäänee alku- ja loppupäätelmäkseni. Väliin ei mahtunut eikä jäänyt juuri mitään. Se oli ensimmäinen ajatukseni Sarpion katoamiseen liittyen.
5 pro viis ja sil´ pläsi puli
Puu elon järvellä veliä
Jori joi Niveat
UiNeet aiEm puheis Isä
yks yö faija Rai s kas Kain kaa
Sepän veli Pieks Mester-
moralla

Luminol
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Aili Sarpio, Heinola 1988

Post by härkä »

Niin. Tässä on mielestäni useita mahdollisia vaihtoehtoja.
Viimeisen varman havainnon ja katoamisen toteamisen väliin jäi kuitenkin aikaa.
Siinä ajassa on ollut mahdollisuus kaikenlaiseen.

Mahdollista on sekin , että Sarpio kohtasi jonkun aivan " ulkopuolisen " sairaalan piha-alueella.
Sitten on se yliajoteoriakin.
Mihin muuten Maggie potilaitten autot ohjattiin parkkiin tuolloin ? Tuli vaan mieleen sitäkin kysyä.
Varmaan sinne tultiin hoitojaksolle omalla autollakin.
Olisipa ollut kameroita tiloja valvomassa.

Tai Aililla Sarpio takki.
https://www.joe-sixpack.de/515-marimekk ... -5150.html
Image
Sarpiohan on pienikukkainen kasvi , josta Marimekko otti nimen kuosiinsa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sarpiot
Image
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
Maggie
Posts: 68
Joined: Fri Mar 01, 2013 8:28 pm

Re: Aili Sarpio, Heinola 1988

Post by Maggie »

Uskoisin, että iso osa Reumalla asioivista pysäköi ns. etupihan puolella sijaitsevalle parkkipaikalle, lähellä hotellirakennusta. Suuremmat parkkipaikat löytyvät rakennuksen takana, suunnilleen fysioterapiasiiven kohdalla. Ennen hotellirakennusta käännytään vasemmalle. Siitä vähän eteenpäin, mäkeä ylös, oli henkilökunnan parkkialue.
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Aili Sarpio, Heinola 1988

Post by härkä »

https://www.vauva.fi/keskustelu/1748743 ... olan_reuma
tulee myöhään mutta Heinolassa liikkuu huhuja että Aili kummittelee Reumalla, hissin ovet avautuvat itestään ja ovet paukkuvat, sekä valot sammuilevat. Voi olla,että Ailin sielu on läsnä Reumalla, olen vain kuullut että joku ammattilainen pitäisi Reumalle viedä, jotta Aili saataisiin pois kummittelemasta..

Ote tuosta linkistä.
Ehkä tuota puolta pitäisi selvittää.
Mielipiteitä ?
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
Eks-EkstroVertti
Posts: 3083
Joined: Mon Mar 20, 2017 10:45 pm

Re: Aili Sarpio, Heinola 1988

Post by Eks-EkstroVertti »

^Ei ole mielipidettä tuohon minulla.

Olikohan Aili Sarpio varakas henkilö, omistiko hän esim. asunto-osakkeen. Oliko perillisiä muitakin kuin poliisi-poika.
5 pro viis ja sil´ pläsi puli
Puu elon järvellä veliä
Jori joi Niveat
UiNeet aiEm puheis Isä
yks yö faija Rai s kas Kain kaa
Sepän veli Pieks Mester-
moralla

Luminol
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Aili Sarpio, Heinola 1988

Post by härkä »

^
Mitä olen kuullut , olisi ollut muitakin perillisiä.
En haluaisi avata tarkemmin.
Sarpio ei olisi ollut , jo kerrotun mukaan, mitenkään erityisen varakas.
Ehkä ns. normitason eläkkeensaaja ?
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
User avatar
will
Posts: 2814
Joined: Tue Oct 11, 2011 11:47 am

Re: Aili Sarpio, Heinola 1988

Post by will »

Potilaan kertoma havainto oudosta hajusta yläkerroksen huoneessa Aili Sarpion katoamisen jälkeen:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtop ... 4#p1277334

Hajuhavainto tukee ajatusta, että AS olisi edelleen rakennuksessa, vintin kautta jonnekin lämpöeristekoloon pudonneena.
http://hejac.com/forum/viewtopic.php?p=39166#p39166

Olisi hyvä saada tietää missä huoneessa havainnon tehnyt potilas oli ja minä päivänä hän siellä odotti. Asuintalon ylimpään kerrokseen menehtynyt Maunulan muumiokin viikkokaupalla haisi itseltään kadulle asti, mutta löytyi vasta vuosien perästä kuivuneena koppurana vuoteestaan.
User avatar
härkä
Posts: 7725
Joined: Tue Oct 11, 2011 2:26 am
Location: Laidun

Re: Aili Sarpio, Heinola 1988

Post by härkä »

Kovin mielenkiintoinen tämä tieto hajusta.
Voisi olla, kuten will esiintuo.
Voisi liittyä muihinkin vaihtoehtoihin- ehkä ??

Tarkempaa tietoa olisi tosiaan hyvä saada.
Vainajan kysymys - Vain ajan kysymys.
sorun
Posts: 50
Joined: Sat May 07, 2022 12:26 pm

Re: Aili Sarpio, Heinola 1988

Post by sorun »

Olen nyt se henkilö joka minfossa kertoi kokemuksestaan Reumasairaalan alueella.
Tästä keskustelusta mieleen on jäänyt ristiriita siitä, oliko ASllä tossuja mukana vai ei. Jos ei, ja jos tosiaan on tuota käytävää pitkin päässyt asuntolaosaan, niin tuntuisi todennäköisimmältä itsestä se reitti.
Taisin itse kulkea ulkokautta kun en sitten varsinaisena potilaana tosiaankaan uskaltanut ajatella iltakävelyitä tuon ulko-oven takia. Melkoisen mökkihöperö olo tuli kyllä ja öisin turvaton olo. Voi hyvin olla jollekin toiselle vielä vaikeampi olla.
Kuulostaa tuo ASn osasto tutulta. Sen päässä oli muistaakseni näkymä portaikkoon. Huone oli puolivälissä, gulp.
Post Reply